آغاز نام‌نویسی از نمایندگان برای حضور در هیات تفحص از فولاد مبارکه

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از آغاز نام‌نویسی از نمایندگان مجلس برای حضور در هیات تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه اصفهان خبر داد و گفت: بعد از صدور حکم اعضای هیات تحقیق و تفحص از فولاد از سوی رئیس مجلس، فرآیند اجرای این طرح آغاز می‌شود.

به گزارش فولادبان؛ از مهرماه امسال طرح تحقیق و تفحص از شرکت فولاد مبارکه اصفهان از سوی ۱۸ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطرح شد و آبان ماه نیز این طرح روی میز کمیسیون صنایع و معادن مجلس قرار گرفت. در اواخر آذر هم طرح تفحص از فولاد مبارکه به تصویب نمایندگان کمیسیون صنایع رسید و نهایتا 24 دی‌ماه، 198 نفر از نمایندگان مجلس در صحن علنی به این طرح رای موافق دادند و با وجود مخالفت 28 نماینده و رای ممتنع 8  نماینده دیگر، طرح تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه اصفهان به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و اکنون در مسیر اجرا قرار گرفته است.

حجت‌الله فیروزی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن درباره آخرین وضعیت اجرای طرح تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه اصفهان در مجلس شورای اسلامی به خبرنگار فولادبان گفت: با توجه به این که طرح تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه با آرای بالا در صحن علنی مجلس به تصویب نمایندگان رسید، این طرح دیگر در کمیسیون بررسی نخواهد شد و اجرای آن حتمی است.

وی افزود: اکنون نمایندگانی که متقاضی حضور در هیات تحقیق و تفحص هستند، مشغول نام‌نویسی در کمیسیون صنایع و معادن به عنوان کمیسیون تخصصی این موضوع هستند و پس از این مرحله، کمیسیون صنایع از بین نمایندگان متقاضی، براساس آنچه که قانون آیین‌نامه داخلی مجلس مقرر کرده است، قرعه‌کشی خواهد کرد و ترکیب نمایندگان مجلس برای حضور در هیات تحقیق و تفحص به این شکل انتخاب می‌شوند.

فیروزی درباره ادامه مراحل اجرای طرح تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه اصفهان در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: بعد از انتخاب اعضای هیات تحقیق و تفحص در کمیسیون صنایع، این افراد به هیات رئیسه مجلس معرفی می‌شوند و سپس، رئیس مجلس حکم مربوطه را برای آن‌ها صادر خواهد کرد؛ پس از آن هم از بین نمایندگان منتخب هیات تحقیق و تفحص، افرادی به عنوان رئیس، نایب‌رئیس و دبیر هیات مشخص خواهند شد و در نهایت فرآیند اجرای این طرح آغاز می‌شود.

لازم به ذکر است که در طرح تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه اصفهان، مسائلی از جمله سوء مدیریت، انعقاد برخی قراردادهای مشکوک در حوزه‌های پژوهشی و خرید تجهیزات و البته احتمال وجود رانت برای برخی افراد خاص در این شرکت بورسی مورد پیگیری نمایندگان قرار خواهد گرفت.

گفتنی است؛ فولادبان در تلاش است تا با نگاهی بی‌طرفانه پاسخ‌های مقتضی درباره اتهامات مطرح‌شده از سوی طراحان طرح تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه اصفهان را از مدیران این مجموعه دریافت کند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *