جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 06 تیر 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

هزاران شغل در صنعت فولاد انگلستان در معرض خطر است

کارشناسان انگلیسی هشدار دادند که هزاران شغل در صنعت فولاد این کشور در معرض خطر هستند.

احتمال حذف نیمی از تعرفه‌های واردات فولاد به انگلستان

به گزارش میرور، لیز تروس وزیر تجارت بین‌الملل انگلستان آماده است سیاست‌هایی را که با هدف حمایت از صنعت فولاد انگلستان در برابر واردات ارزان خارجی وضع شده، کنار بگذارد.

روسای صنعت فولاد انگلستان نگرانند که چنین اقدامی سبب شود 2500 شغل از 33000 نیروی کار این صنعت حذف شود.

گرت استیس، مدیرکل فولاد انگلیس هشدار داده که در صورت قطعی شدن تصمیم خانم تراس، صنعت فولاد در معرض افزایش بی‌رویه واردات قرار خواهد گرفت.

وی گفت: وضعیت فولاد انگلستان نشان می‌دهد که تضعیف سیاست‌های حمایتی می‌تواند به افزایش واردات و متعاقب آن کاهش سهم بازار و سودآوری تولیدکنندگان انگلستان بیانجامد و 100 میلیون پوند هزینه برای این بخش به بار آورد.

این ضرر در فروش معادل 50٪ از کل سرمایه‌گذاری تولیدکنندگان فولاد در هر سال یا 2500 کارمند است که معادل 8٪ از کل اشتغال در بخش فولاد انگلستان است.

چنین ضربه‌ای به از دست دادن شغل و همچنین انقباض شدید سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در این بخش در سال‌های آینده منجر خواهد شد و توانایی این بخش را برای نوآوری، مدرن سازی و کربن‌زدایی به خطر می‌اندازد.

سیاست‌های حمایتی توسط اتحادیه اروپا در سال 2018 هنگامی که انگلستان بخشی از قوانین تجارت بروکسل بود، برای تلافی تعرفه‌های وارداتی فولاد توسط دونالد ترامپ معرفی شد.

اقدامات اتحادیه اروپا تا ژانویه و پایان انتقال برگزیت (خروج انگلستان از اتحادیه اروپا) در انگلیس ادامه داشت.

دولت انگلستان هم بر اساس میزان واردات 2015 تا 2017 سهمیه‌های بدون تعرفه برای طیف وسیعی از محصولات فولادی تعیین کرد. تعرفه‌ها برای واردات مازاد در یک بازه زمانی سه‌ماهه فقط یکبار می‌تواند استفاده شوند.

این سیاست‌ها تا این ماه تمدید شد اما اداره بررسی‌های اصلاحات تجاری انگلستان توصیه کرده که این حمایت‌ها کمتر شود.

فعالان صنعت فولاد انگلستان هشدار داده‌اند که با این تصمیم، سهم بازار داخلی خود را از دست خواهند داد.

آلاسدیر مک دیارمید، مدیرعامل اتحادیه کارگران فولاد انگلستان هم گفت: سیاست‌های حمایتی، صنعت فولاد ما را در برابر سیل واردات ارزان خارجی محافظت می‌کند و اگر اتحادیه اروپا و ایالات متحده دفاع خود را حفظ کنند، این یک خودآزاری غیرقابل بخشش است که از حمایت خود دست بکشیم. این دولت سخنان گرم زیادی برای کارگران فولاد داشته است، اما ما هم‌اکنون ما به اقدام و عمل نیاز داریم.

جسیکا موردن، نماینده حزب کارگر، در این باره گفت: سؤال از دولت ساده است در زمانی که بازار جهانی فولاد با مشکل ظرفیت بیش از حد مواجه است، چرا دولت انگلستان تصمیم به حذف این حمایت‌های حیاتی از صنعت ما گرفته است؟

اهمیت این تصمیم برای فولادسازان انگلستان بسیار زیاد است و خطر واردات ارزان‌قیمت فولاد و آسیب رساندن به صنعت را دارد.

برای اولین بار در حدود 50 سال، انگلستان به طور مستقل کنترل سیاست تجارت خارجی خود را بر عهده دارد. با این وجود دولت به جای استفاده از فرصت برای توسعه سیاست تجاری و حمایت از صنایع داخلی، خود را برای زیر پا گذاشتن سیاست‌های حمایتی آماده می‌کند.

سخنگوی دولت انگلستان قبلاً گفته بود: تصمیم وزیر تجارت در مورد این توصیه قبل از انقضای این مصوبه در 30 ژوئن 2021 منتشر خواهد شد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors