Please use a valid API Key احضار وزیر نیرو به مجلس در پی قطع مکرر برق واحدهای فولادی - فولادبان Please use a valid API Key

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

احضار وزیر نیرو به مجلس در پی قطع مکرر برق واحدهای فولادی

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از احضار وزیر نیرو به مجلس برای پاسخگویی درباره قطع مکرر برق واحدهای فولادی خبر داد و گفت: مسئولان دولتی باید نسبت به کاهش تولید فولاد در پی این قطعی‌های پیاپی پاسخگو باشند.

به گزارش فولادبان؛ بیش از یک ماه است که کارخانه‌های مختلف زنجیره فولاد از تولیدکنندگان محصولات معدنی گرفته تا فولادسازان و نوردکاران با مشکل کاهش شدید فشار برق و گاز دست‌‌وپنجه نرم می‌کنند؛ این مشکل البته در دو هفته گذشته تشدید شده است، به نحوی که بسیاری از این کارخانه‌ها در این مدت با قطع کامل برق یا گاز روبه‌رو بوده‌اند و فعالیتشان به طور کامل متوقف شده و سایر کارخانه های فولادی نیز حداکثر با ۵۰ درصد ظرفیت به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

البته مشکل کاهش فشار گاز مصرفی در سراسر کشور و افت میزان تولید برق در نیروگاه‌ها در یکی دو ماه گذشته تمام صنایع کشور را درگیر کرده و حتی خاموشی‌های گسترده‌ای را در مناطق مسکونی شهرهای مختلف سبب شده است؛ اما نکته اصلی اینجاست که در همین ایامی که صنایع تولیدی کشور ما با مشکلات شدید تامین انرژی مواجه شده‌اند، قیمت محصولات معدنی بخصوص انواع محصولات فولادی در بازارهای جهانی با شیب تندی رو به رشد گذاشته و به نوعی این مشکلات، موجب از دست رفتن فرصت مناسب فراهم‌‌شده برای صادرات فولاد و دیگر محصولات معدنی ایران شده است.

در این شرایط، حجت‌الله فیروزی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، امروز در گفت‌وگو با فولادبان از احضار وزیر نیرو به مجلس برای پاسخگویی درباره قطع مکرر برق واحدهای فولادی خبر داد و گفت: این مسئولان دولتی هستند که مسئولیت اجرایی صنایع کشور را برعهده دارند و باید نسبت به کاهش تولید فولاد در پی این قطعی‌های پیاپی پاسخگو باشند.

وی افزود: تصمیم‌گیرنده حوزه انرژی و برق، دولت و نهادهای اجرایی این حوزه هستند وطبیعتا قطعی برق هم دست دولتی‌هاست؛ پس باید آنها در این باره پاسخ بدهند که چرا بر صنایع درآمدزا و اشتغالزایی مانند فولاد که در شرایط فعلی تحریم، تامین ارز کشور برعهده آنان قرار دارد، مدیریت درستی اعمال نمی‌کنند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: البته این روزها فولادی‌ها تنها صنایعی نیستند که بر اثر قطعی برق و گاز دچار مشکل شده‌اند و این روزها پتروشیمی‌ها و صنایع دیگر هم با این مشکل دست به گربیان هستند؛ دولت باید به این موضوع پاسخ دهد و ما هم به عنوان نمایندگان ملت، این مساله را بارها به دولت تذکر داده‌ایم.

فیروزی به مباحث مطرح‌شده در صحن علنی و کمیسیون‌های تخصصی مجلس در جلسات امروز پارلمان نیز اشاره کرد و گفت: امروز نمایندگان مردم هم در صحن علنی و هم در کمیسیون‌ها به مسئولان اجرایی در خصوص قطعی برق و آسیب به صنعت تذکر دادند، چراکه معتقدیم دولت نمی‌تواند با این مدیریت جلو برود و موضوع قطعی برق صنایع در نهایت گریبان همه مردم را خواهد گرفت.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس  در ادامه تاکید کرد: اینجانب به‌زودی موضوع خاموشی و قطعی برق در صنایع به‌ویژه واحدهای فولادی را در کمیسیون صنایع مطرح خواهم کرد و از وزیر نیرو خواهم خواست تا درباره ضرر و زیانی که در این مدت به فولاد و حوزه‌های دیگر وارد شده است، پاسخ دهد.

وی از وارد شدن آسیب‌های جدی به واحدهای فولادی و دیگر صنایع کشور در هفته‌های گذشته انتقاد کرد و گفت: این روزها بسیاری از کسب‌وکارها به علت قطع برق که نه با اطلاع قبلی بود و نه مدیریت‌شده، آسیب دیده‌اند و صاحبان صنایع بر اثر این مساله نتوانسته‌اند واحدهای تولیدی خود را مدیریت کنند و این موضوعی است که وزیر نیرو باید نسبت به آن پاسخگو باشد.

فیروزی در پایان تصریح کرد: اعضای کمیسیون صنایع مجلس، به عنوان نمایندگان مردم و افرادی که مشکلات بخش صنایع و معادن را پیگیری می‌کنند، از دولت می‌خواهد درباره علت این قطعی‌ها که به شدت در حوزه صنعت و خصوصا صنایع فولادی زیان‌آور بوده است، پاسخگو باشند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors