در گفتگو با فولادبان ارائه شد؛ 

تحلیل هفتگی بازار سرمایه از نگاه یک کارشناس/ پیش‌بینی رشد قابل قبول بورس در هفته آتی 

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: نرخ نیما نمی‌تواند در این محدوده بماند و به نظر می‌رسد تا پایان سال تا 55 هزار تومان تعدیل شده و بالا برود؛ همچنین احتمالاً پس از گذشت 4 سال، امسال می‌تواند بازار سرمایه رشد خوبی را تجربه کند. 

احسان خاتونی در گفتگو با فولادبان با تحلیل هفتگی بازار سرمایه مطرح کرد: بورس تهران طی مدتی روند خوبی را طی می‌کرد؛ اما بحث ریسک جنگ که پیش آمد، باعث شد بازار پرعرضه شود و در مدار منفی قرار بگیرد. در واقع بازار تا هفته گذشته با توجه به افزایش نرخ ارز و سایر ریسک‌ها روند خوبی داشت. البته زمانی که بحث حمله ایران به اسرائیل مطرح بود و هیچ اقدامی صورت نگرفت، بازار سرمایه متقاعد شد که قرار نیست اتفاقی رخ دهد.

وی ادامه داد: در این راستا، روز سه‌شنبه که آخرین روز کاری هفته جاری بود، به دلیل تعطیلات پیش رو، عرضه‌ها در بورس افزایش یافت. ناگفته نماند مدتی است که در زمان تعطیلات، ریسک‌های خارج از بازار یعنی سیستماتیک، به بازار تحمیل می‌شود که بیشتر آن بحث جنگ است و در نهایت، منجر به خروج بورس از تعادل می‌شود.

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به پیش بینی روند هفته آتی بورس تصریح کرد: در صورتی که اتفاق خاصی رخ ندهد، قطعاً هفته آینده روند بهتری را برای بازار سرمایه شاهد خواهیم بود. همچنین نرخ نیما در روند بازار تأثیرگذار است؛ در واقع با توجه به فاصله بیش از ۵۰ درصدی که با دلار آزاد دارد، مهم ترین و اصلی ترین محرک بورس، می‌تواند افزایش نرخ نیما باشد.

خاتونی در پایان خاطرنشان کرد: از طرفی، شایعاتی درباره تعدیل نرخ نیما وجود دارد که اگر اجرایی نشود، به تدریج شرکت‌ها دچار مشکل خواهند شد. بر همین اساس، تولید کاهش پیدا کرده و شعار سال تحقق نخواهد شد. بنابراین نرخ نیما نمی‌تواند در این محدوده بماند و به نظر می‌رسد تا پایان سال تا ۵۵ هزار تومان تعدیل شده و بالا برود. همچنین احتمالاً پس از گذشت ۴ سال، امسال می‌تواند بازار سرمایه رشد خوبی را تجربه کند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *