جزئیات دستور کار این هفته کمیسیون‌های تخصصی مجلس چیست؟

لایحه دو فوریتی تاسیس وزارت بازرگانی این هفته بررسی می‌شود

به گزارش فولادبان، کمیسیون‌های مختلف مجلس شورای اسلامی در روزهای شنبه ۳۰ اردیبهشت تا چهارشنبه سوم خرداد ماه با حضور چهار نفر از اعضای دولت جلسات نظارتی، کارشناسی و تقنینی برگزار می کنند.

کمیسیون اجتماعی

نمایندگان عضو کمیسیون اجتماعی مجلس علاوه بر آنکه امروز شنبه ۳۰ اردیبهشت طرح اصلاح ماده ۵ قانون بیمه کارگران ساختمانی را به شور می گذارند، دوشنبه اول خرداد نیز ابتدا لایحه دو فوریتی تأسیس وزارت بازرگانی با حضور نمایندگان وزارت صمت را بررسی می کنند و سپس به بررسی طرح اصلاح ماده ۵ قانون بیمه کارگران ساختمانی که هفته گذشته دو فوریت آن در صحن علنی به تصویب رسید را در دستور کار قرار می دهند.

اعضای کمیسیون مذکور طرح ساماندهی کارکنان دستگاه های اجرایی را در روزهای یکشنبه ۳۱ اردیبهشت و دوشنبه اول خرداد هم مورد بررسی قرار می دهند.

کمیسیون اصل ۹۰

در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس امروز شنبه ۳۰ اردیبهشت نشست دو کارگروه شامل بررسی سند تحول بنیادین خدمت وظیفه عمومی و نیز مبارزه با قاچاق کالا و ارز با حضور رئیس کل گمرک ایران برگزار خواهد شد؛ دوشنبه اول خردادماه نیز وزیر ورزش و جوانان در این کمیسیون حاضر شده و در رابطه با موضوع عملکرد فدراسیون های ورزشی پاسخگوی نمایندگان مجلس خواهد بود.

کمیسیون اقتصادی

سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی دوشنبه اول خرداد میهمان کمیسیون اقتصادی مجلس است تا درباره فرامین اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر کاهش تصدی گری دستگاه های دولتی و حاکمیتی در اقتصاد، با نمایندگان مجلس مذاکره کند؛ در ادامه این نشست دو نفر از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس برای عضویت در هیئت امنای صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان معرفی می شوند.

سید صولت مرتضوی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی هم سه شنبه دوم خرداد به کمیسیون اقتصادی مجلس می رود تا به سؤالات ۹ نفر از نمایندگان درباره تخلفات صورت گرفته در یکی از معادن تابعه این وزارتخانه پاسخگو باشد.

کمیسیون انرژی

اعضای کمیسیون انرژی مجلس دوشنبه اول خرداد میزان نمایندگان وزارتخانه های نیرو و نفت برای بررسی مشکلات تأمین سوخت نیروگاه های برق خواهد بود.

کمیسیون برنامه و بودجه

داوود منظور معاون رئیس جمهور و رئیس جدید سازمان برنامه و بودجه برای انجام معارفه با نمایندگان عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس دوشنبه اول خرداد به این کمیسیون می رود.

کمیسیون فرهنگی

نمایندگان عضو کمیسیون فرهنگی مجلس علاوه بر اینکه در روز دوشنبه اول خرداد میزبان دهمرده نماینده مردم زابل در خصوص مشکلات سیستان هستند، لایحه اهداف، وظایف و اختیارات وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را مورد بررسی قرار می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *