در گفتگو با فولادبان ابراز شد؛

یک کارشناس: تلاش چند ساله فولادی‌ها در عرض 5 دقیقه از بین می‌رود!/ حذف بازار صادراتی و رقابت فولادسازان توسط دولت

یک کارشناس فولادی گفت: بین شرکت‌‎های خصوصی رقابت‌های سالمی نیز وجود دارد اما نمی‌توانند با شرکت‌های دولتی رقابت کنند که این عملکرد، یکی از مشکلات مهم بازار فولاد محسوب می‌شود.

خسرو حجتی در گفتگو با فولادبان اظهارداشت: در حال حاضر با وجود ضررهای زیاد روزانه‌ای که کارخانجات فولادی به ثبت می‌رسانند اما دولت از یک ریال مالیات و ارزش افزوده این شرکت‌ها نمی‌گذرد. در واقع، این ضرر و زیان برای یک شرکت تولیدکننده فولادی در یک ماه، برای محصولی مانند آهن اسفنجی به حدود 90 میلیارد تومان می‌رسد.

وی گفت: چنین قیمتی برای یک محصول، در قیمت نهایی نیز تأثیر می‌گذارد، بنابراین فروش این محصول با ضرر همراه خواهد بود.

این کارشناس فولادی با بیان اینکه مشکل صنعت فولاد این است که تمام شرکت‌های دولتی، تولیدکننده و بازرگان شده‌اند، افزود: به همین دلیل، میزان رقابت شرکت‌‎های خصوصی کاهش پیدا کرده است. البته ناگفته نماند بین شرکت‌‎های خصوصی رقابت‌های سالمی وجود دارد اما نمی‌توانند با شرکت‌های دولتی رقابت کنند که این عملکرد، یکی از مشکلات مهم بازار فولاد محسوب می‌شود.

حجتی با اشاره به وضعیت بازارهای صادراتی این حوزه تاکید کرد: شرکت‌‎های خصوصی بازار صادراتی خود را که تشکیل آنها چند سال به طول می‌انجامد، را از دست داده‌اند. در واقع، حدود دو سال طول می‌کشد تا یک شرکت بتواند بازار صادراتی خود را بسازد که این تلاش‌ها با یک تصمیم و بخشنامه غلط در عرض 5 دقیقه از بین می‌رود.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *