گزارش فولادبان از نوسانات بازار سرمایه – یکشنبه یکم مرداد ماه؛

بورس تهران مردادماه را قرمزپوش آغاز کرد/ رشد 557 واحدی شاخص فلزات اساسی

فولادبان از پایان معاملات بورس اوراق بهادار در روز یکم مرداد 1402 گزارش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، روند نزولی بازار سرمایه امروز یکشنبه، یکم مردادماه هم ادامه یافت؛ اگر چه امروز رنگ قرمز معاملات کمرنگ‌تر بود. البته شاخص هم وزن که روز گذشته کانال 700 هزار واحدی را از دست داده بود، توانست با رشد متعادلی، آن را از معامله گران پس بگیرد. در مجموع بازار امروز متعادل با برتری گرایشات مثبت به منفی دنبال شد.

در این راستا، امروز ارزش بازار بورس در پایان معاملات به حدود 4 هزار و 14 میلیارد تومان رسید و حقوقی‌ها 198 میلیارد تومان از حقیقی‌ها خرید کردند. از سوی دیگر، تعداد نمادهای مثبت 139 نماد و تعداد نمادهای منفی 125 نماد در پایان معاملات ثبت شد.

همچنین گروه‌های خودرو، فرآورده نفتی و محصولات شیمیایی به ترتیب با ارزش معامله 252 میلیارد تومان، 243 میلیارد تومان و 166 میلیارد تومان برترین صنایع بازار هستند که بیشترین حجم معامله را به ثبت رساندند. همین موضوع شرایط را برای بازار سرمایه فراهم کرد تا معاملات دومین روز هفته قرمز رنگ به پایان برسد.

در همین حال، شاخص کل بورس امروز در زمان بسته شدن معاملات 6 هزار و 189 واحد افت داشت و به یک میلیون و 976 هزار و 944 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن نیز تا پایان معاملات 2 هزار و 60 واحد افزایش یافت و در ارتفاع 702 هزار واحدی قرار گرفت. همچنین شاخص فلزات اساسی با رشد 557 واحدی، رقم یک میلیون و 471 هزار و 513 واحد را نشان داد.

نمادهای «شبندر»،«فارس»،«شتران»،«رمپنا»،«حکشتی»،«وبملت»و«ومعادن» بیشترین تاثیر را در روند نزولی شاخص کل داشتند. علاوه بر این، نمادهای «ونوین»،«زکوثر»،«رمپنا»،«وایران»و«ثمسکن» بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند. همچنین نمادهای «ونفت»،«شبندر»،«بکام»،«شبریز»و«شیراز» بیشترین کاهش قیمت را در بازار امروز رقم زدند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *