نگاه صادراتی فولاد ترکیه به خاور دور، آمریکای جنوبی و آفریقای غربی است

عدنان اصلان، رئیس اتحادیه صادرکنندگان فولاد ترکیه گفت: بخش فولاد ترکیه سیاستی را دنبال می‌کند که براساس متنوع‌سازی بازارهای صادراتی خود در سال 2021 با تمرکز قابل توجه بر خاور دور، آمریکای جنوبی و آفریقای غربی است.

به گزارش فولادبان و به نقل از خبرگزاری شینهوا؛ رئیس اتحادیه صادرکنندگان فولاد ترکیه در ادامه افزود: در دوره جدید، ما با تنوع بخشیدن به بازارهای صادراتی، حجم صادرات را افزایش خواهیم داد و در ابتدا به بازارهای خاور دور، آمریکای جنوبی و آفریقای غربی خواهیم پرداخت.

صنعت فولاد ترکیه در سال 2020 به 20.6 میلیون تن صادرات دست یافت که 2.8 درصد کمتر از سال 2019 بود، البته علت افت صادرات فولاد ترکیه، شیوع بیماری کرونا بوده است.

اصلان در گفت‌وگوی اختصاصی با شینهوا خاطرنشان کرده است که صنعت فولاد ترکیه به دلیل همه‌گیری کرونا نتوانست بیشتر فعالیت‌ها و پروژه‌های برنامه‌ریزی‌شده خود را در سال 2021 انجام دهد.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فولاد ترکیه در ادامه بیان کرد: این بخش به ارزش 12.7 میلیارد دلار فولاد به 197 کشور صادر کرد که 8.2 درصد نسبت به سال 2019 کاهش داشت؛ اما با گسترش واکسیناسیون در سراسر جهان، ما تمام برنامه‌های معلق خود را در دوره آینده فعال خواهیم کرد و با افزودن بازارهای جدید، آمار صادرات خود را افزایش خواهیم داد.

اصلان تاکید کرده است که هدف صنعت فولاد ترکیه دستیابی به 23 میلیون تن صادرات در سال 2021 و ایجاد تقریبا 15 میلیارد دلار درآمد است. او همچنین گفته است که برای او، قابلیت اطمینان شرکت‌های ترکی که در این بخش فعالیت می‌کنند، به طور پیوسته در حال افزایش است.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فولاد ترکیه در پایان تاکید کرد: نمایندگان صنعت فولاد ترکیه برای یافتن بازارهای جدید در مناطق مورد نظر، در نظر دارند کلیه کنفرانس‌ها و نمایشگاه‌های برجسته را در عرصه بین‌المللی دنبال و در آن شرکت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *