بازار راکد شمش فولادی صادراتی CIS

بازار شمش فولادی صادراتی کشورهای مستقل مشترک‌المنافع (CIS) در هفته اول ژانویه به دلیل تعطیلات کریسمس و سال نو آرام بود، اما منابع مطلع بهFastmarkets  گفته‌اند که فضای بازار تا حد زیادی خوش‌بینانه است.

به گزارش فولادبان و به نقل از متال بولتن؛ قبل از تعطیلات سال نوی میلادی، پیشنهادات عرضه‌کنندگان روسی و اوکراینی شمش فولادی بین 620 تا 625 دلار در هر تن بود. فعالان بازار می‌گویند که انتظار می‌رود هفته آینده پیشنهادات بیشتری برای محموله‌های صادراتی شمش CIS برای حمل در ماه مارس اعلام شود.

تولیدکنندگان می‌گویند تقریبا تمام تولید خود برای حمل در ماه فوریه را فروخته‌اند. با این حال برخی از فعالان بازار اعتقاد دارند که هنوز تناژهای کوچک شمش برای حمل در فوریه می‌تواند در اختیار بازرگانان قرار گیرد.

فعالیت تجارت شمش فولادی در این هفته عمدتا راکد بود و اکثر خریداران در وضعیت چشم‌انتظاری قرار داشتند.

برخی تجار، شمش فولادی را به قیمت هر تن فوب 600 دلار به خریداران ترکیه پیشنهاد کرده‌اند، اما به گفته منابع مطلع، بیشتر خریداران علاقه‌ای به ثبت سفارش ندارند.

یکی از بازرگانان در این‌باره به Fastmarkets گفت: خریداران ترکیه‌ای در حال حاضر علاقه‌ای به خرید شمش ندارند تا جهت بازار مشخص شود.

شمش صادراتی روسیه برای حمل در مارس از شرق دور روسیه به آسیای جنوب شرقی به قیمت 620 تا 630 دلار به ازای هر تن، به صورت سی.اف.آر، عرضه شده بود، در حالی که قبل از تعطیلات قیمت آن 600 دلار در هر تن بود. در این هفته هیچ معامله جدیدی گزارش نشده است، زیرا قیمت هدف خریداران از 600 دلار در هر دلار بالاتر نیست.

شاخص روزانه Fastmarkets برای شمش فولادی صادراتی منطقه CIS فوب دریای سیاه در روز سه‌شنبه 605 دلار در هر تن بود. این شاخص نسبت به هفته قبل یک دلار افزایش داشت و نسبت به ماه قبل نیز 102 دلار در هر تن بیشتر بود. فعالان بازار معتقدند که ادامه روند صعودی در بازار قراضه وارداتی ترکیه از افزایش قیمت شمش حمایت می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *