متن پیش‌نویس آیین‌نامه نهایی نیست/ راهکارهای بهتری از شیوه‌نامه وجود دارد

عضو هیات مدیره انجمن فولاد ایران با تاکید بر این که هنوز متن پیش‌نویس آیین‌نامه اجرایی مربوط به شیوه‌نامه فولادی دولت نهایی نشده است، تصریح کرد: هرچند اعضای انجمن فولاد معتقدند که ساز و کارهای بهتری برای کنترل بازار وجود دارد، اما به دلیل اصرار دولت و آقای اسماعیلی بر اجرای شیوه‌نامه ابلاغ‌شده، ترجیحا نظرات اصلاحی خود را در جلساتی که تاکنون برگزار شده است، اعلام کرده‌ایم.
بهادر احرامیان

به گزارش فولادبان؛ دو روز پیش جلسه کارگروه تخصصی فولاد برای بررسی آیین‌نامه اجرایی مربوط به شیوه‌نامه ساماندهی عرضه و تقاضای زنجیره فولاد در معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت برگزار شد. اعضای حاضر در این جلسه که شامل تشکل‌های صنفی زنجیره فولاد، نماینده معاون اقتصادی رئیس‌جمهور، نمایندگان دستگاه‌های نظارتی و برخی مدیران ارشد وزارت صمت بودند، در این جلسه نظرات خود را پیرامون متن پیش‌نویس آیین‌نامه اجرایی شیوه‌نامه اخیر دولت بیان کردند، اما چون این متن به جمع‌بندی نهایی نرسید، قرار شد جلسه دیگری در معاونت معدنی وزارت صمت در روز شنبه برگزار شود.

با این حال، امروز کانال خبری کامودیتی در پیام‌رسان تلگرام متن پیش‌نویسی را که صرفا در اختیار حاضران در این جلسه قرار گرفته بود، منتشر کرد و ما نیز در تلاش هستیم تا با توجه به برگزاری جلسه روز شنبه، نظر اعضای مختلف زنجیره فولاد را نسبت به این متن پیش‌نویس جویا شویم.

بهادر احرامیان، عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در این‌باره به خبرنگار فولادبان گفت: روز سه‌شنبه ما در جلسه مشورتی کارگروه تخصصی فولاد که نماینده انجمن فولاد نیز در آن حضور داشت، صرفا نظرات پیشنهادی خودمان را اعلام کردیم و هیچ متنی هنوز به عنوان دستورالعمل اجرایی شیوه‌نامه اخیر دولت نهایی نشده است.

وی با تاکید بر این که جایگاه کارگروه تخصصی فولاد صرفا نظرخواهی از اعضای زنجیره است، اعلام کرد: اگر قرار بر ابلاغ آیین‌نامه اجرایی باشد، آقای اسماعیلی به عنوان معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت باید این کار را انجام بدهند. البته روز شنبه ساعت 2 بعدازظهر نیز جلسه دوم مشورتی ما با ایشان برقرار است و قرار شده است که روی متن پیش‌نویس صحبت شود.

احرامیان در پایان تاکید کرد: هرچند اعضای انجمن فولاد معتقدند که ساز و کارهای بهتری برای کنترل بازار وجود دارد، اما به دلیل اصرار دولت و آقای اسماعیلی بر اجرای شیوه‌نامه ابلاغ‌شده، ترجیحا نظرات اصلاحی خود را در جلساتی که تاکنون برگزار شده است، اعلام کرده‌ایم.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *