قیمت سنگ آهن در بورس دالیان بهترین ماه خود را پشت سر گذاشت

معاملات آتی سنگ آهن در بورس دالیان چین در ماه نوامبر به بهترین وضعیت خود از ماه مه رسید، زیرا شاخص‌های اقتصادی خوش‌بینانه در چین عامل رشد تقاضای فولاد و سنگ آهن شده است.
سنگ آهن

به گزارش فولادبان و به نقل از رویترز، فعالیت کارخانجات چین در ماه نوامبر سریع‌ترین رشد خود را در بیش از سه سال اخیر به دست آوردند و دومین اقتصاد بزرگ جهان را در مسیر بهبودی کامل از بحران ویروس کرونا قرار دادند.

روز دوشنبه در آخرین روز ماه نوامبر، قیمت سنگ آهن در بورس کالای دالیان چین به بالاترین قیمت خود در ماه‌های اخیر یعنی 919 یوآن رسید و نهایتا معاملات روزانه خود را با افزایش 1.1 درصدی با نرخ 911.50 یوآن (138.36 دلار) در هر تن به پایان رساند. بدین ترتیب قیمت سنگ آهن در بورس کالای دالیان چین در کل ماه نوامبر 15.3 درصد افزایش یافت.

همچنین طبق گزارش شرکت مشاوره SteelHome، قیمت سنگ آهن در معاملات نقدی نیز به بالاترین سطح از ژانویه 2014 یعنی 130.50 دلار در هر تن در روز جمعه رسید.

تحلیلگران موسسه Sinosteel Futures نیز در یادداشتی در این باره نوشته‌ند: «عملکرد کلی صنعت فولاد چین با بهره‌مندی از بهبود سریع اقتصاد این کشور که تقاضا را تحریک کرد در این سال (بهتر) از حد انتظار بوده است.»

تحلیلگران این موسسه با استناد به اظهارات لو تیژون، نایب‌رئیس انجمن آهن و فولاد چین، معتقدند که مجموعه‌ای از اقدامات دولت چین همچون کاهش مالیات و عوارض هم به رشد فعالیت‌های اقتصادی این کشور کمک کرده است.

با این حال، این کارشناسان می‌گویند که با سردتر شدن هوا در چین، انتظار می‌رود در هفته‌های آینده عقب‌نشینی قیمت‌ها در بازار سنگ آهن شروع شود که به طور معمول باعث کند شدن فعالیت‌های ساختمانی خواهد شد.

طبق اظهارات این تحلیلگران، خوش‌بینی بازار نسبت به چشم‌انداز تقاضا در ماه‌های آتی با موج جدید شیوع کرونا در سطح جهانی تعدیل خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *