فرصت بررسی طرح کمیسیون هنوز فراهم نشده/ مجلس به دنبال کاهش قیمت‌هاست

دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پی مطرح نشدن مجدد طرح این کمیسیون برای مدیریت بازار فولاد در صحن علنی مجلس، با وجود این که این طرح امروز هم دوباره در دستور کار مجلس قرار داشت، اعلام کرد که طرح کمیسیون صنایع بازهم به دلیل رسیدگی نمایندگان به لایحه بودجه پیشنهادی دولت در این جلسه مجلس مطرح نشد، اما در هر صورت خانه ملت با طرح خود به دنبال کاهش قیمت‌ها در بازار فولاد است.

به گزارش فولادبان؛ چندین هفته می‌گذرد، اما هنوز هم خبری از بررسی طرح اصلاح‌شده کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی برای مدیریت بازار فولاد در صحن علنی نیست و هر کدام از جلسات صحن که برگزار می‌شود، بررسی این طرح به دلیل کمبود وقت به تعویق می‌افتد؛ اتفاقی که در روز جاری هم رخ داد و امروز هم به دلیل این که مجلس جلسه‌ای بودجه‌ای و برجامی داشت، فرصت بررسی طرح فولادی کمیسیون صنایع در صحن علنی فراهم نشد. این در حالی است که از اولین باری که این طرح در مجلس قرائت شد، حدود یک ماه می‌گذرد، ولی با وجود این که این طرح در کمیسیون صنایع اصلاح شده و به صحن علنی هم رسیده، هنوز مورد بررسی قرار نگرفته است.

در این شرایط اما دولت دست پیش را گرفته و معاون اقتصادی رئیس‌جمهور شیوه‌نامه خود برای ساماندهی بازار فولاد را وارد گود کرده است. شیوه‌نامه‌ای که دو روزی است مسئولان وزارت صمت اجرای آن را با همه اشکالاتش کلید زده‌اند و اتفاقا دقیقا در همین دو روز است که شاهد سردرگمی بازار آهن مانند گربه‌‎ای هستیم که به دنبال یک کلاف نخ می‌دود. اما باز هم شنیده می‌شود که طرح مجلس به حول و قوه الهی هنوز پابرجا است و همین مساله بهانه‌ای شد تا با دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس صحبتی داشته باشیم تا علت بررسی نشدن طرح مجلس در جلسه امروز صحن را از او جویا شویم.

بهزاد رحیمی، دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با فولادبان درباره بررسی نشدن طرح این کمیسیون برای تعیین قیمت محصولات فولادی گفت: دو، سه روزی است که مسائل برجامی و بودجه‌ای در دستور کار مجلس قرار دارد و به همین دلیل، امروز هم وقت بررسی طرح فولادی کمیسیون صنایع که در دستور کار سوم جلسه قرار داشت، فراهم نشد و در نهایت، بررسی این طرح به هفته بعدی موکول شد، اما زمان دقیق رسیدگی به آن هنوز مشخص نیست.

وی درباره اجرایی شدن شیوه‌نامه دولت برای ساماندهی زنجیره فولاد و مقایسه آن با طرح مجلس عنوان کرد: من اطلاعات کاملی از چگونگی اجرای شیوه‌نامه تنظیم عرضه و تقاضا ندارم، اما باید گفت که طرح کمیسیون صنایع و معادن تفاوت‌هایی با شیوه‌نامه دولت دارد و ما با این طرح به دنبال کاهش قیمت‌ها در بازار فولاد هستیم.

دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر این که باید شیوه‌نامه دولت را در مرحله اجرا در روزهای آینده مورد بررسی قرار داد، تصریح کرد: طرحی که مجلس برای بازار فولاد و تعیین قیمت محصولات فولادی براساس فرآیند عرضه و تقاضا در نظر گرفته، به دنبال ساماندهی این بازار است و حتما در آینده‌ای نزدیک در صحن علنی مجلس بررسی می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *