جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 12 آبان 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

چین به دنبال استخراج سنگ‌آهن در اتیوپی

یک شرکت بزرگ فولاد چین قصد دارد برای استخراج سنگ‌آهن و ایجاد خط تولید فولاد در کشور اتیوپی سرمایه‌گذاری کند.

به گزارش فولادبان و به نقل از سایت آل‌آفریقا، شرکت Chongqing Iron and Steel Design Institute برای سرمایه‌گذاری در صنعت فولاد و سنگ‌آهن اتیوپی ابراز علاقه کرده است و در همین زمینه مسئولان سفارت اتیوپی در چین با مدیران این شرکت وارد مذاکره شده‌اند.

بر اساس اطلاعیه وزارت خارجه اتیوپی، مسئولان سفارت این کشور در چین، اطلاعات لازم درباره وضعیت صنعت سنگ‌آهن و فولاد این کشور را در اختیار شرکت چینی قرار داده‌اند. ظاهرا هدف از این مذاکرات، استفاده از سرمایه و دانش فنی شرکت چینی برای استخراج منابع سنگ‌آهن اتیوپی و ایجاد زنجیره تولید فولاد است.

در این میان، دولت اتیوپی هم سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی همچون شرکت Chongqing Iron and Steel Design Institute را عامل رشد بخش ساخت‌وساز و پیشرفت اقتصادی این کشور عنوان کرده است.

مسئولان شرکت Chongqing Iron and Steel Design Institute اعلام کرده‌اند با توجه به دانش فنی و تجربه بالایی که این شرکت در زمینه فولاد دارد، قصد دارند سرمایه‌گذاری خارجی را شروع کنند. مدیر ارشد این شرکت هم دو سال قبل به اتیوپی سفر کرد و ظرفیت معادن سنگ‌آهن این کشور را مورد بررسی قرار دارد.

دولت اتیوپی همچنین از این شرکت چینی دعوت کرده است علاوه بر سرمایه‌گذاری در زنجیره تولید فولاد، در بخش ساخت‌وساز اتیوپی هم مشارکت کند که این درخواست نیز با چراغ سبز این شرکت چینی مواجه شده است.

شرکت Chongqing Iron and Steel Design Institute هم‌اکنون در 20 کشور جهان، شعبه دارد و نقشی محوری در صنعت فولاد چین بر عهده دارد. ضمن این که سرمایه‌گذاری در صنایع معدنی کشورهای آفریقایی یکی از راهبردهای چین در سال‌های اخیر برای کاهش وابستگی به واردات سنگ‌آهن است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors