چشم امید بازارهای فولاد خاورمیانه و اروپا به پیروزی بایدن

به گفته فعالان بازار در خاورمیانه و اروپا، بازارهای فولاد این مناطق امیدوار به پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هستند.
بازار فولاد

به گزارش فولادبان به نقل از خبرگزاری S&P Global Platts، تحلیلگران می‌گویند نوسان قیمت دلار آمریکا پس از انتخابات این کشور هم عاملی است که می‌تواند بر قیمت فولاد تأثیر بگذارد.

تنش‌های تجاری بین‌المللی مثل تجارت فولاد بین آمریکا و ترکیه هم همچنان ادامه خواهد داشت و اینکه چه کسی برنده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شود، بر آن تاثیری ندارد.

تحلیلگران بازار فولاد معتقدند تا روز پنجشنبه که نتایج قطعی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام شود، تجارت بین‌المللی در رکود خواهد بود زیرا تجار منتظر تأثیر نتیجه انتخابات بر قیمت دلار هستند.

یک تاجر فولاد در ترکیه معتقد است که بازار فولاد چشم‌انتطار پیروزی بایدن است.

در حالی که برخی تحلیلگران بازار فولاد معتقدند که بایدن تعرفه‌های واردات فولاد که ترامپ وضع کرده بود را کاهش خواهد داد، اما برخی دیگر هم می‌گویند احتمال وقوع این کار خیلی کم است. تعرفه‌هایی که ترامپ بر واردات فولاد وضع کرد به صنعت فولاد ترکیه ضربه بسیاری وارد کرد.

یک تاجر فولاد ترک در این زمینه می‌گوید: بایدن احتمالاً موضع سرسختانه‌تری نسبت به ترکیه اتخاذ خواهد کرد و از سایر نهادهای قدرت در آمریکا که رابطه خوبی هم با ترکیه ندارند، پیروی خواهد کرد.

برخی فعالان صنعت فولاد ترکیه هم پیش‌بینی می‌کنند که بایدن تحریم‌های جدیدی بر ترکیه وضع خواهد کرد که به علت خرید سیستم ضد موشکی اس 400 روسیه از سوی ترکیه است که سبب خشم آمریکا شده است.

در هر صورت هرگونه تغییر در سیاست تجاری آمریکا نسبت به ترکیه، در مورد آینده صنعت فولاد ترکیه، ارزش لیر و ادامه حیات بسیاری از تجار قراضه آهن در ترکیه بسیار حیاتی است.

ترکیه بزرگترین واردکننده قراضه آهن از آمریکا است که این محصولات را در کوره‌های قوس الکتریکی مصرف می‌کند؛ اما به علت تعرفه‌هایی که ترامپ وضع کرد، سهم صادرات فولاد ترکیه به آمریکا از 15 درصد کل صادرات این کشور در سال 2016 به 3 درصد در سال 2019 کاهش پیدا کرد.

برخی تحلیلگران هم می‌گویند سیاست‌های حمایتگرایانه کشورهای جهان همچنان رو به افزایش خواهد بود و اینکه چه کسی در آمریکا برنده انتخابات شود هم نمی‌تواند جلوی این روند را بگیرد.

یک تاجر فولاد در اروپا معتقد است که نتیجه انتخابات آمریکا تأثیر زیادی بر بازار فولاد اروپا نخواهد داشت. فولادسازان اروپایی خواستار افزایش محدودیت‌های واردات فولاد به این قاره هستند که اگر از سوی کمیسیون اروپا تصویب شود، قیمت فولاد افزایش خواهد یافت.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *