جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 20 تیر 1402 - 10 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
گزارش فولادبان از نوسانات بازار سرمایه – سه‌شنبه 20 تیر ماه؛

بازار سرمایه به روند نزولی خود ادامه می‌دهد/ کاهش 29 هزار واحدی شاخص فلزات در معاملات امروز

فولادبان از پایان معاملات بورس اوراق بهادار در روز 20 تیر 1402 گزارش می‌دهد.

بازار سرمایه به روند نزولی خود ادامه می‌دهد/ کاهش 29 هزار واحدی شاخص فلزات در معاملات امروز اخبار

به گزارش خبرنگار فولادبان، با توجه به گزارشات، خروج سرمایه روزانه حقیقی‌ها از بورس به حدود یک هزار میلیارد تومان رسیده که این مسأله در نتیجه ادامه دار شدن سیاست کنترلی دولت بر بازار و قیمت گذاری دستوری است. البته مسائلی مانند نرخ خوراک و قیمت ارز در بورس تاثیرگذار هستند و با نهایی شدن نرخ خوراک و قیمت ارز، تکلیف سرمایه گذاران نیز روشن خواهد شد.

در این راستا، بازار سرمایه در وضعیت رکودی و اصلاح زمانی قرار دارد که این موضوع ناشی از سیاست‌های کنترلی دولت و همچنین بی‌اعتمادی سرمایه گذاران به بازار است. برهمین اساس، یک هزار و 711 میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی در بازار اتفاق افتاد و ارزش معاملات خرد نیز به 8 هزار میلیارد تومان رسید.

از سوی دیگر، تعداد نمادهای مثبت 95 نماد و تعداد نمادهای منفی 582 نماد در پایان معاملات ثبت شد. همچنین گروه‌های خودرو، فرآورده نفتی و فلزات اساسی به ترتیب با ارزش معامله 806 میلیارد تومان، 406 میلیارد تومان و 353 میلیارد تومان برترین صنایع بازار هستند که بیشترین حجم معامله را به ثبت رساندند. همین موضوع شرایط را برای بازار سرمایه فراهم کرد تا معاملات چهارمین روز هفته قرمز رنگ به پایان برسد.

در همین حال، شاخص کل بورس امروز در زمان بسته شدن معاملات 30 هزار و 159 واحد افت داشت و به 2 میلیون و 128 هزار و 374 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن نیز تا پایان معاملات 14 هزار و 269 واحد کاهش یافت و در ارتفاع 746 هزار و 587 واحدی قرار گرفت. همچنین شاخص فلزات اساسی با افت 29 هزار و 387 واحدی، رقم یک میلیون و 515 هزار و 450 واحد را نشان داد.

نمادهای «فولاد»،«فملی»،«میدکو»،«شستا»،«شپنا»،«خودرو»و«وبملت» بیشترین تاثیر را در روند نزولی شاخص کل داشتند. علاوه بر این، نمادهای «غشان»،«ونیرو»،«سبهان»،«آباد»و«کگاز» بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند. همچنین نمادهای «وسینا»،«شفارس»،«ولغدر»،«وتوس»و«غشاذر» بیشترین کاهش قیمت را در بازار امروز رقم زدند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors