افزایش درآمد فولادسازان کره جنوبی

فولادسازان کره جنوبی در سه ماهه سوم 2020، عملکرد بهتری نسبت به فصل‌های قبل داشته‌اند. با وجود ادامه بحران کرونا، تحلیلگران می‌گویند صنعت فولاد کره جنوبی پس از رکود سه ماهه‌های اول و دوم امسال، در سه ماهه سوم اوضاع مناسبی داشته‌اند.
فولاد کره جنوبی

به گزارش فولادبان به نقل از خبرگزاری Yonhap، فولادسازان بزرگ کره جنوبی در دوره سه ماهه جولای تا سپتامبر به علت افزایش تقاضای جهانی فولاد، درآمد مناسبی به دست آورده‌اند.

شرکت POSCO که پنجمین فولادساز بزرگ جهان از لحاظ میزان تولید است، در سه ماهه سوم سال جاری سود عملیاتی 429.9 میلیارد وونی به دست آورده است که سه برابر رقم 167.7 میلیارد وونی سه ماهه دوم سال 2020 است.

شرکت Hyundai Steel که دومین فولادساز کره جنوبی است هم 18.9 میلیارد وون سود عملیاتی در سه ماهه سوم 2020 به دست آورده که 35 درصد بیشتر از سود 14 میلیارد وونی در سه ماهه دوم این شرکت است.

کمپانی  Dongkuk Steel Mill Co. به عنوان سومین فولادساز کره جنوبی هم در سه ماهه سوم امسال، بیش از 61 میلیارد وون سود عملیاتی کسب کرده است که البته یک میلیارد وون نسبت به سه ماهه قبل کمتر شده است.

این آمار بیانگر اوضاع مناسب درآمد فولادسازان کره جنوبی در سه ماهه سوم 2020 است. این در حالی است که در نیمه اول امسال، به علت شیوع کرونا و رکود اقتصاد جهانی و افزایش قیمت مواد اولیه، صنایع فولادی با زیان مواجه بودند.

کاهش صادرات فولاد چین در ماه های اخیر سبب افزایش فرصت صادراتی برای سایر کشورهای جهان شده است. افزایش تقاضای فولاد در چین سبب شده تا عمده تولیدات کره جنوبی در داخل کشور مصرف شود.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *