جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 14 مهر 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

ساماندهی عرضه مواد اولیه مهمترین اولویت وزارت صمت باشد

با انتخاب وزیر صمت بعد از پنج ماه بلاتکلیفی، تحلیل های متفاوتی در مورد اولویت های این وزارتخانه در مدت کوتاه باقی مانده تا پایان عمر دولت دوازدهم وجود دارد. در سخنان رزم حسینی در مجلس تنها به یک جمله که برای ساماندهی بازار فولاد و جلوگیری از خام فروشی و صادرات محصولات نهایی برنامه مدونی دارم، بسنده شد؛ با توجه به مشکلات متعدد و پیچیده صنعت فولاد؛ فولادبان در گفتگو با فعالان این بازار به بررسی اولویت های وزارت صمت در حوزه فولاد پرداخته است.

کریم سلیمی

مدیرعامل نورد آناهیتا در این باره به فولادبان گفت: اولویت فعالیت وزیر جدید صمت باید رسیدگی به مشکل عرضه مواد اولیه باشد چرا که نوردکاران و دیگر تولیدکنندگان صنعت فولاد در حال حاضر، در تهیه مواد اولیه خود مشکل دارند و باید بتوانند با سود مناسب کالای خود را در بورس کالا و بازار آزاد داخلی و خارجی عرضه کنند.

 

کریم سلیمی درباره اولویت‌های وزیر جدید صمت، ادامه داد: دومین مسئله‌ای که در بخش کنترل بازار می‌توان انجام داد، بررسی کامل عرضه و تقاضا است چرا که اگر میزان تقاضا در بازار مشخص شود، می‌توان میزان عرضه در بورس کالا را به راحتی مشخص کرد تا دیگر هیچ عطشی در بازار وجود نداشته باشد و نوردکاران به راحتی مواد اولیه مورد نظر خودشان را تهیه کنند.

 

وی افزود: در حال حاضر، بیشتر صادرات کشور مربوط به حلقه‌های نخست زنجیره تولید می‌شود در حالی که اگر صادرات به مقاطع منتقل شود، ارزش افزوده بیشتری برای چرخه تولید خواهد داشت و ارزآوری نسبت به قبل افزایش پیدا می‌کند؛ در نتیجه، اولویتی که وزیر جدید صمت می‌تواند در نظر بگیرد، انتقال مشوق‌های صادراتی به انتهای زنجیره تولید است.

 

سلیمی در پایان گفت: وزیر جدید صمت، آقای رزم‌حسینی در مسئولیت‌هایی که پیش از این داشتند، مانند استانداری خراسان رضوی عملکردی موفق داشته است و با توجه به فعالیت‌های قبلی وی، رویکرد ایشان به گونه‌ای است که مسئولیت امور را به معاونان خود می‌سپارد تا بتواند از معاونت‌های بخش‌های مختلف وزارتخانه بهترین نتایج را بگیرد.

 

#وزیر_صمت

#فولادبان

 

t.me/fouladban

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors