صادرات 83.5 درصد سنگ‌آهن استرالیا به مقصد چین

آمار و ارقام فروش سنگ‌آهن نشان می‌دهد که بازار استرالیا هنوز به بازار مصرف چینی‌ها وابسته است.

به گزارش فولادبان به نقل از پایگاه خبری Hellenic Shipping News، صنعت سنگ‌آهن استرالیا همچنان به صادرات به بازار چین وابسته است.

بر اساس گزارش موسسه Banchero Costa، قیمت سنگ‌آهن در بازارهای جهانی به علت تقاضای صعودی چین و کمبود عرضه در سطح دنیا، به بالاترین سطح شش ماه اخیر رسیده است.


مطالب مرتبط


تقاضا برای سنگ‌آهن استرالیا هم تحت تأثیر رونق اقتصادی چین قرار دارد. رونق در بخش پروژه‌های عمرانی چین و کاهش ارزش دلار استرالیا دو عامل تسهیل صادرات سنگ‌آهن استرالیا به چین شده است.

در 8 ماه نخست سال 2020، مجموع صادرات سنگ‌آهن استرالیا به 585.5 میلیون تن رسیده است که رشد 4.4 درصدی نسبت به سال قبل داشته است. در 8 ماه نخست سال قبل استرالیا 561 میلیون تن سنگ‌آهن صادر کرده بود.

بر اساس آمارها، چین بزرگترین مقصد صادرات سنگ‌آهن استرالیا است به طوری که در 8 ماه نخست سال جاری حدود 83.4 درصد صادرات این کشور به چین صورت گرفته است.

با وجود افزایش تنش‌های سیاسی میان دو کشور، صادرات سنگ‌آهن استرالیا به چین در سال جاری میلادی به رکوردهای جدیدی رسیده است. در حالی که صادرات سنگ‌آهن استرالیا به سایر کشورها در سال 2020 کاهش یافته، صادرات به چین با رشد مواجه شده است. این تفاوت، ناشی از وضعیت متفاوت کشورها پس از شیوع کرونا است، چراکه چین سریعاً توانست از رکود ناشی از کرونا رهایی یابد اما سایر کشورها همچنان درگیر کرونا هستند.

صادرات سنگ‌آهن استرالیا به ژاپن در 8 ماه نخست سال 2020 با کاهش 19.3 درصدی به 36.2 میلیون تن رسیده است. ژاپن مقصد 6.2 درصد از صادرات سنگ‌آهن استرالیا بوده است.

صادرات 83.5 درصد سنگ‌آهن استرالیا به مقصد چین اخبار سنگ‌آهن

صادرات سنگ‌آهن استرالیا به کره جنوبی هم نسبت به سال قبل 9.7 درصد افت کرده و در 8 ماه نخست 2020 به 33.1 میلیون تن رسیده است. بدین ترتیب کره جنوبی خریدار 5.7 درصد از کل سنگ‌آهن صادراتی استرالیا بوده است.

همچنین صادرات سنگ‌آهن به تایوان هم 4.1 درصد کاهش پیدا کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *