جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 06 مهر 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

ادامه کاهش تولید فولاد آلمان

فدراسیون فولاد آلمان از تداوم کاهش تولید فولاد خام این کشور در ماه آگوست خبر داد.

تولید فولاد آلمان

به گزارش فولادبان، فدراسیون فولاد آلمان اعلام کرده است که تولید فولاد خام آلمان در ماه آگوست به 2.83 میلیون تن رسید که 13.14 درصد کمتر از رقم آگوست سال 2019 (3.26 میلیون تن) بوده است.

بر اساس گزارش متال بولتن، شماری از فولادسازان آلمانی تولید خود را متوقف یا کاهش داده‌اند چراکه به علت محدودیت‌ها و قرنطینه‌های ضدکرونایی، تقاضای فولاد در این کشور و سایر کشورهای اروپایی افت کرده است. همچنین با وجود رفع تدریجی این محدودیت‌ها در بسیاری از کشورها، همچنان سطح تقاضای فولاد به وضعیت عادی بازنگشته است.

تولید فولاد آلمان

تولید فولاد آلمان

با این حال بر اساس گزارش کنفدراسیون فولاد آلمان، سرعت کاهش تولید فولاد این کشور در ماه آگوست کمتر شده است. در ماه جولای، تولید فولاد آلمان نسبت به جولای سال 2019 حدود 24.7 درصد کم شده بود و به پایین‌ترین سطح خود از نیمه اول 2009 به بعد رسید. اما در ماه آگوست کاهش تولید نسبت به ماه مشابه سال قبل به 13.14 درصد رسید.

فعالان بازار فولاد در آلمان معتقدند که کاهش سرعت افت تولید فولاد این کشور نشانه خوبی از احیای صنعت فولاد این کشور است.

تولید فولاد خام آلمان به شیوه کوره‌های قوس الکتریکی در ماه آگوست 6.33 درصد نسبت به سال گذشته کمتر شد و به 844 هزار تن رسید. محصولات فولادی که به شیوه کوره‌های قوس الکتریکی تولید می‌شوند بیشتر در مقاطع طویل فولادی هستند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که بازار مقاطع در آلمان نسبت به رکود ناشی از کرونا، مقاوم‌تر از محصولات فولادی تخت بوده است زیرا بخش‌ ساخت‌وساز که مهمترین بخش مصرف‌کننده این نوع محصولات فولادی است، عملکرد مناسبی در آلمان داشته است.


مطالب مرتبط


تولید فولاد به شیوه کوره‌های اکسیژنی در آلمان که عمدتا محصولات فولادی تخت را شامل می‌شود، در ماه آگوست با کاهش 15.78 درصدی نسبت به سال قبل به 1.99 میلیون تن رسید.

یک کارشناس آلمانی می‌گوید: بخش ساخت‌وساز آلمان نسبت به صنعت خودروسازی (که مصرف‌کننده محصولات فولادی تخت است)، آسیب کمتری از کرونا دیده است و حتی تقاضا برای میلگرد نسبت به سال قبل بیشتر هم شده است.

قیمت میلگرد در شمال اروپا در ماه آگوست به هر تن 456.88 یورو رسید که نسبت به قیمت 510 یورویی آن در آگوست 2019 کاهش چشمگیری نشان می‌دهد.

قیمت کویل نورد گرم در شمال اروپا در 23 سپتامبر به 2.26 دلار افزایش به هر تن 487.61 یورو رسید. این در حالی است که ماه گذشته متوسط قیمت آن 426.13 یورو بود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors