جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 16 دی 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

روی آوردن بازار به سمت سهم‌های کوچک/ بخت از فلزات اساسی برگشت

پس از گذشت یک روز عالی برای سهم‌های بنیادی، امروز با هم بازار سرمایه به این سهم‌ها روی خوش نشان نداد و بازار شاخص کل هم‌وزن داغ‌تر دنبال شد و فلزات اساسی هم با افت سهم‌های بزرگ خود، طعم تلخ سقوط را چشیدند.

به گزارش فولادبان؛ بازار سرمایه امروز بخت خود را نسبت به سهم‌های اساسی از دست داد و دوباره پس از ثبت دو روز سبز، نتوانست سنگینی حوادث و اخبار خارج از این بازار را تحمل کند و دوباره قرمز شد.

به گفته کارشناسان بازار سرمایه، توقیف نفت‌کشی کره‌ای که در حال آلوده کردن آب‌های خلیج فارس بود، توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران باعث بحث‌های زیادی در منطقه شده و جو همه کشورها را بر علیه کشور ما منفی کرده است. از طرفی هم صحبت‌های سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه در خصوص آغاز فعالیت غنی‌سازی 20 درصد پیام‌هایی برای اروپایی‌ها به همراه داشت.

در هر صورت، شاخص کل بازار سرمایه در روز جاری از همان ابتدا با افت شدیدی همراه بود و این شاخص مانند روحیه خدمه نفت‌کش کره‌ای هر لحظه پایین‌تر می‌آمد. شاخص کل امروز ابتدا با شیبی تند و در نیمه دوم معاملات امروز، با شیب نزولی تقریبا ملایم به حرکت خود ادامه داد و تا انتهای معاملات بیش از 24 هزار واحد سقوط کرد.

با این وجود، شاخص کل هم‌وزن در معاملات امروز دوباره به حالت هفته گذشته خود برگشت و بازار را رو به سهم‌های کوچک بازار نشان داد؛ چراکه این شاخص در ابتدای معاملات با شیبی تند صعود کرد و با رسیدن به نقطه دلخواه راه صاف رو به بالا را انتخاب کرد و تا انتهای معاملات، رشد بیش از 2 هزار واحدی را تجربه کرد.

معاملات روز جاری برای گروه فلزات اساسی هم چندان جذاب به نظر نمی‌رسید و شاخص این گروه در دقایق ابتدایی معاملات هیچ علائم حیاتی از خود نشان نداد، اما بعد از 15 دقیقه با شیبی تند روی شیب سقوط قرار گرفت و با برخورد به مرز 954 هزار واحدی، روی شیب رو به بالا قرار گرفت و کمی بالا آمد؛ اما این رشد هم فایده نداشت و دوباره سر این شاخص به سمت پایین کج شد و تا آخر معاملات امروز 946 هزار و 879 واحد کاهش یافت.

روی هم رفته، شاخص کل بازار سرمایه در زمان بسته شدن معاملات (12:30 سه‌شنبه 16 دی) 24 هزار و 269 واحد افت را تجربه کرد و روی یک میلیون و 350 هزار و 214 واحد بسته شد؛ اما شاخص کل هم‌وزن با رشد 2 هزار و 891 واحدی، به 465 هزار و 373 واحد رسید و شاخص فلزات اساسی با سقوط 17 هزار و 821 واحدی، در آخر رقم 946 هزار و 879 واحد را نشان داد.

امروز نمادهای «برکت»، «شستا»، «خساپا»، «خودرو»، «کاما»، «ثبهساز» و «غزر» جزو پرتراکنش‌های بازار بودند و ویترین بازار سرمایه را ساختند اما نمادهای «شستا»، «فملی»، «فولاد»، «فارس»، «کگل»، «تاپیکو» و «بملت» بیشترین تأثیر منفی را روی شاخص کل داشتند.

در روزی که فلزات اساسی و کانه‌های فلزی بیشترین تأثیر منفی را روی شاخص داشتند، نمادهای فولادی «معدنی و صنعتی گل‌گهر»، «معدنی و صنعتی چادرملو» در کانه‌های فلزی، «فولاد مبارکه اصفهان»، «فولاد کاوه جنوب کیش»، «فولاد خراسان»، «فولاد امیرکبیر کاشان» و «فولاد کاوه جنوب کیش» در فلزات اساسی افت قیمت شدیدی را در سهم‌های خود تجربه کردند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors