افزایش قیمت محصولات فولادی در اروپا

قیمت کویل نورد گرم، مقاطع فولادی و میلگرد کلاف در بازارهای اروپا طی هفته گذشته روند صعودی داشت.
میلگرد کلاف

به گزارش فولادبان به نقل از خبرگزاری متال بولتن، تولیدکنندگان میلگرد کلاف در اروپا طی هفته گذشته تلاش کردند قیمت محصولات خود را بالا ببرند. آن‌ها کاهش عرضه قراضه آهن و افزایش قیمت آن را دلیل گران کردن میلگرد کلاف عنوان می‌کنند.

روز چهارشنبه در بازار شمال اروپا قیمت هر تن میلگرد کلاف به 480-460 یورو رسید که حدود 10 یورو نسبت به هفته قبل از آن رشد نشان می‌داد. در جنوب اروپا هم قیمت میلگرد کلاف در هفته گذشته به هر تن 475-455 یورو رسید که 5 یورو بالاتر از هفته قبل از آن بود.

تولیدکنندگان میلگرد کلاف در اروپا تلاش دارند تا قیمت محصولات خود را به 480 یورو برسانند؛ با این حال، در هفته گذشته اکثر معاملات در محدوده 460 تا 470 یورو انجام شد.


مطالب مرتبط


تولیدکنندگان میلگرد کلاف همچنین هدف 490 یورویی را برای ماه اکتبر قرار داده‌اند که طبیعتاً خریداران فعلاً ظرفیت پذیرش این قیمت‌ها را ندارند.

البته فضای بازار فولاد اروپا، خوش‌بینانه است زیرا با افزایش قیمت قراضه آهن، کاهش عرضه محصولات فولادی و کاهش واردات، شرایط برای رشد قیمت فولاد مهیا است.

در بازار مقاطع فولادی در اروپا هم تولیدکنندگان در پی افزایش قیمت محصولات خود هستند. به گفته توزیع‌کنندگان، برخی فولادسازان اروپایی قیمت مقاطع فولادی خود را 30 یورو در هر تن بالا برده‌اند.

کارخانجات ایتالیایی هم قیمت مقاطع فولادی را 40 تا 60 دلار گران کرده‌اند. فعالان بازار علت گران شدن مقاطع فولادی را کاهش عرضه کویل نورد گرم به عنوان خوراک تولید مقاطع فولادی می‌دانند. طی یک ماه اخیر قیمت کویل نورد گرم در اروپا به شدت رشد کرده است.

در شمال اروپا، قیمت کویل نورد گرم به هر تن 487.62 یورو رسیده در حالی که در اوایل سپتامبر قیمت آن 456.35 یورو بود.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *