در گفتگو با فولادبان ارائه شد؛

تحلیل بازار سرمایه از نگاه یک کارشناس/ احتمال تداوم روند متعادل بورس در هفته آتی

کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: با توجه به تداوم تنش‌ها و احتمال اینکه شرایط خوب بازارهای موازی مانند سکه و طلا نیز ادامه داشته باشد، پیش بینی می‌شود هفته آینده بورس تهران در روند متعادلی قرار بگیرد.

پیام الیاس کردی در گفتگو با فولادبان در تحلیل هفتگی بازار سرمایه مطرح کرد: با توجه به خبری که روز سه شنبه ۱۴ فروردین ماه مبنی بر حمله تروريستی رژيم‌صهیونیستی به کنسولگری ايران در دمشق منتشر شد، بورس تهران در مدار نزولی و قرمز رنگی قرار گرفت. البته ناگفته نماند در این روز، فعالان بورسی انتظار وضعیت بسیار منفی در بازار داشتند؛ اما به نظر می‌رسد روز سه‌شنبه بازار سرمایه بهتر از انتظارات عمل کرد.

وی در ادامه اضافه کرد: در واقع روز سه شنبه وضعیت به گونه‌ای بود که حتی سهم‌های منفی نیز خریدار داشتند. همچنین در اخرین روز کاری هفته، بازار سرمایه روند خوبی را آغاز کرد که به تدریج در مدار متعادلی قرار گرفت و میزان فروشنده سهام بیشتر شد. البته می‌توان به فروشندگان بازار حق داد؛ چرا که با توجه به اتفاقاتی که در سیاست‌های خاور میانه رخ می‌دهد، احتمال وقوع مجدد چنین اتفاقاتی و بدترشدن وضعیت وجود دارد.

به گفته کارشناس بازار سرمایه، بر همین اساس فروشندگان در دو ساعت پایانی معاملات چهارشنبه، تصمیم گرفتند سهام خود را بفروشند و همین باعث شد بازار روز خوشی را نداشته باشد.

کردی در پایان خاطرنشان کرد: در این راستا، به نظر نمی‌رسد فعلا ارزش معاملات بالایی در بازار سرمایه داشته باشیم. از سوی دیگر، با توجه به تداوم تنش‌ها و احتمال اینکه شرایط خوب بازارهای موازی مانند سکه و طلا نیز ادامه داشته باشد، پیش بینی می‌شود هفته آینده بورس تهران در روند متعادلی قرار بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *