گزارش فولادبان از شماره جدید نشریه متال بولتن؛

قیمت بیلت ایران در بازار جهانی صعودی شد+جزئیات معامله محموله‌ها

تازه ترین گزارش‌ها از بازار فولاد از افزایش قیمت بیلت فولاد ایران در بازار جهانی حکایت دارد.

به گزارش فولادبان، در یک هفته اخیر در پی تعاملات مثبت و خوش بینانه بازار، قیمت بیلت ایرانی افزایش یافت. در بازار چین نیز، قیمت میلگرد داخلی بهبود یافت.

ارزیابی روزانه فست‌مارکتز نشان می دهد: شاخص قیمت بیلت فولادی داخلی شرق چین EX_wh در بازه 3600 تا 3620 یوان به ازای هر تن  بود. این شاخص در مقایسه روز قبل با افزایش 40 تا 50 دلاری مواجه بوده است. این محصول در این مدت با قیمت 3550 تا 3580 دلار به ازای هر تن معامله می‌شد.

در همین حال، جدیدترین قیمت‌های پیشنهادی بیلت ایرانی از تجار منطقه 505 دلار در هر تن CFR شنیده شد. البته فعالان بازار برآورد کردند که هزینه حمل و نقل از جنوب ایران به آسیا حدود 40 تا 45 دلار در هر تن خواهد بود.

حداقل دو محموله بیلت ایرانی از طریق امارات با قیمت 520 دلار در هر تن و 535 دلار در هر تن سی اف ار  رزرو شده است. هزینه حمل بار از ایران به سایر نقاط خلیج فارس در حال حاضر  25 تا 30 دلار در هر تن تخمین زده می شود.

همچنین در منطقه خاورمیانه شمال آفریقا (منا)، ترکیه یک محموله متوسط ​​از ایران را از طریق یک تاجر به قیمت 545 تا 550 دلار در هر تن سی اف آر در هفته منتهی به رزرو کرد. هزینه حمل و نقل به ترکیه حدود 60 تا 65 دلار برای هر تن بود.

در نتیجه، برخی از فروشندگان بیلت ایرانی سعی کردند از بهبود بازار سود ببرند. یک کارخانه، محموله شمش ۳۰ هزار تنی را که برای تحویل در ماه ژانویه برنامه ریزی شده بود، فروخت.

براساس ارزیابی روزانه فست‌مارکتز، شاخص قیمت بیلت فولادی صادراتی ایرانی در بازه 480 تا 481 دلار به ازای هر تن فوب بنادر ایران بود. این شاخص در مقایسه با روز مشابه در هفته قبل با کاهش 6 تا 15 دلاری  مواجه شده است. این محصول در این بازه زمانی با قیمت 465 تا 473 دلار به ازای هر تن معامله می شد.

در این راستا، یک منبع فروشنده در بازار گفت که کاهش در دسترس بودن بیلت برای صادرات می تواند دلیل هدف گذاری قیمت بالاتر کارخانه ها باشد. صادرکنندگان ایرانی در حال حاضر از نرخ مرکز مبادلات ایران برای مبادله استفاده می‌کنند. انتظارات قیمت خریدار برای آینده به طور کلی خوش بینانه است که به تعاملات مثبت در بازار می افزاید.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *