تاکید سرپرست صمت برای رعایت کف عرضه/به زودی با متخلفان برخورد می کنیم

سرپرست وزارت صنعت؛معدن و تجارت گفت: پیگیری اجرای دقیق مصوبات ستاد تنظیم بازار در حوزه فولاد هستیم و به زودی با متخلفان برخورد خواهیم کرد.

به گزارش فولادبان،مدتی است دادستانی از تخلفات درعرضه های مچینگ ورق در بورس کالا و رعایت نشدن مصوبات ستاد تنظیم بازار در مورد کف عرضه شمش و ورق در بورس انتقاداتی را مطرح کرده است؛ قرار بود با عرضه مستمر و پرحجم مواد اولیه فولادی در بورس بخشی از حباب قیمت ها تخلیه شود و تمام تولیدکنندگان ورق هم محصول خود را در بورس عرضه کنند؛ اما با گذشت نیمی از سال جهش تولید بخش قابل توجهی از این مصوبات روی زمین مانده است؛ با این حال مقامات وزارت صنعت؛معدن و تجارت از اجرای کامل این مصوبات و برخورد با متخلفان خبر می دهند.

سرپرست وزارت صمت به خبرنگار فولادبان گفت: مچینگ تا اوائل سال قبل ممنوع بود ، اما بعد از آن مچینگ صرفا برای خودرو سازان ، صنایع خانگی و صنایع نفت و گاز باز شد  تا کار آنها  راحت تر انجام شود ، اما اخیرا اعلام شده که ممکن است در این موضوع تخلف صورت بگیرد که ما از آغاز اعلام کرده ایم با هر تخلفی برخورد میکنیم.

جعفر سرقینی افزود :در حال حاضر تمام کسانیکه از این طریق اقدام به دریافت ورق می کنند دائم پایش می شوند. عرضه مچینگ عمدتا مال ورق است و برای هیچ کالای تولیدی دیگری ما این نوع از عرضه را نداریم ، ورق هم از سوی فولاد مبارکه به صورت کنترل شده ، عرضه می شود ،  بازهم اعلام می کنم اگر تخلفی شده است به ما اعلام کنند ، ما برخورد می کنیم .

سرقینی در پاسخ به سوال خبرنگار فولادبان ، مبنی بر چرایی عدم اجرای مصوبات ستاد تنظیم بازار در ارتباط رعایت کف عرضه شمش و ورق در بورس کالا گفت: تمامی مصوبات ستاد تنظیم بازار در این زمینه باید اجرا می شود و اگر کسی به جای عرضه ورق و شمش  در بورس ، اقدام به صادرات کند ، تخلف کرده و ما با آن برخورد می کنیم .

 

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *