جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
در گفتگو با فولادبان تاکید شد؛

ضرورت آغاز سرمایه‌گذاری فرامرزی در بخش معدن/ بهرامن: برنامه 30 ساله می‌خواهیم

رئیس خانه معدن ایران گفت: در سیاست‌گذاری‌های بلند مدت بایستی برنامه‌هایی با مدت طولانی و حداقل 30 ساله در بخش معدن داشته باشیم و در غیر اینصورت، نمی‌توانیم با موفقیتی که در برنامه‌های کوتاه مدت کسب کردیم، به نتیجه برسیم.

محمدرضا بهرامن در گفتگو با فولادبان با اشاره به چالش‌های معادن، اظهار کرد: در شرایط فعلی چالش‌های مزیتی در کشور وجود دارد. چرا که معدن یک ظرفیت خاص در داخل کشور است که این ظرفیت خاص، صرفاً به دلیل وجود معادن معدنی نیست بلکه وجود نفت و گاز در کنار سایر مواد معدنی به نوعی ویژگی منحصر به فرد محسوب می‌شود.

وی گفت: با این وجود، نه تنها در منطقه، حتی در دنیا جزو پنج کشوری هستیم که این مزیت خاص را دارند. در واقع چالش به این مفهوم است که ما نتوانستیم از فرصت و ظرفیت پیش آمده بهره بگیریم و در اقتصاد کشور اثرگذاری خاصی داشته باشیم.

رئیس خانه معدن ایران تصریح کرد: اگر چالشی وجود دارد، به این دلیل است که دورنمایی که حاکمیت در صنعت معدن دارد، دورنمای واقعی نیست. از طرفی، به نظر می‎رسد مزیت انرژی برای کشور ما بسیار مهم‌تر از وجود ذخایر معدنی باشد، این درحالی است که ذخایر معدنی همیشه ایجاد ارزش افزوده می‌کنند.

بهرامن با بیان اینکه چالش‌ها به دلیل اشتباهاتی در سیاست‌گذاری‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت به وجود می‌آیند، تاکید کرد: در سیاست‌گذاری‌های بلند مدت باید برنامه‌هایی با مدت طولانی و حداقل 30 ساله در بخش معدن داشته باشیم. در غیر این صورت، نمی‌توانیم با موفقیتی که در برنامه‌های کوتاه مدت کسب کردیم، به نتیجه برسیم.

وی در پایان گفت: از همین الان باید سرمایه‌گذاری‌های فرامرزی را آغاز کنیم، چرا که ذخایر معدنی کشور رو به اتمام است. البته این عملکرد خود نیز سیاست و روش‌هایی دارد که باید در سیاست‌های کلان آن را در نظر بگیریم و به خوبی برنامه‌ریزی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors