بهبود اوضاع بازار فولاد در ژاپن

یک فولادساز بزرگ ژاپنی با توجه به افزایش تقاضا در بازار این کشور، صادرات فولاد خود را کاهش داده است.
ورق

به گزارش فولادبان به نقل از متال بولتن، این کارخانه بزرگ تولیدکننده ورق‌های فولادی با توجه به بازگشت رونق به اقتصاد این کشور و افزایش تقاضای فولاد، ارقام صادراتی خود را کاهش داده است.

این کارخانه ژاپنی، آخرین بار ورق‌های فولادی خود را با قیمت 570 دلار در تن، سی.اف.آر سنگاپور، عرضه کرده بود و اکنون قصد دارد در معاملات بعدی، قیمت پیشنهادی خود را بالا ببرد.

تغییر برنامه صادراتی این شرکت ژاپنی به علت افزایش تقاضای فولاد در این کشور خصوصاً از جانب صنایع پایین‌دستی مثل خودروسازی و ساخت‌وساز صورت گرفته است.

کارشناسان انتظار دارند که رونق بخش فولاد ژاپن تا پایان سال 2020 در ژاپن ادامه داشته باشد زیرا دولت این کشور هم بر سیاست‌های افزایش رشد اقتصادی تمرکز کرده است. علاوه بر این موارد، گران شدن مواد اولیه همچون سنگ‌آهن سبب افزایش هزینه تمام‌شده تولید فولاد در ژاپن شده و متعاقباً قیمت صادراتی فولاد ژاپن را هم بالا برده است.

بر اساس گزارش Fastmarkets، قیمت سنگ‌آهن دانه‌بندی‌شده 62 درصد، در 14 سپتامبر به هر تن 130.17 دلار در تن، سی.اف.آر کینگدائو، رسید که بالاترین قیمت آن از ابتدای سال 2020 تاکنون محسوب می‌شود و نسبت به یک ماه قبل 7.7 دلار رشد کرده است.

یک تاجر چینی در این زمینه عنوان کرد که به گفته خریداران فولاد در کشورهای آسیای جنوب شرقی، ژاپنی‌ها صادرات ورق فولادی، کویل نورد گرم و کویل نورد سرد به این کشورها را به شدت کم کرده‌اند، چراکه اقتصاد ژاپن در حال رونق گرفتن است و تقاضا برای فولاد بالا رفته است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *