جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 02 مهر 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

افزایش قیمت فولاد در اروپا

قیمت کویل نورد گرم در سراسر اروپا طی یک هفته اخیر با افزایش مواجه شد که فعالان بازار، کاهش عرضه از سوی کارخانجات اروپایی و واردات فولاد را دلیل آن عنوان می‌کنند.

افزایش قیمت فولاد در اروپا اخبار فولاد

به گزارش فولادبان، Fastmarkets قیمت کویل نورد گرم در شمال اروپا، تحویل درب کارخانه را در روز جمعه گذشته هر تن 486.92 یورو برآورد کرده که 10.91 یورو بالاتر از قیمت‌های یک هفته قبل و 62.42 یورو بالاتر از قیمت‌های یک ماه قبل است.

این در حالی است که فعالان بازار می‌گویند برخی کارخانجات اروپایی کویل نورد گرم تولیدی خود را با قیمت‌های 520 تا 530 یورو نیز عرضه کرده‌اند اما معامله‌ای روی آنها نشده است.

اکثر فولادسازان شمال اروپا اکنون در حال پیش‌فروش محصولات تولیدی ماه دسامبر خود هستند اما برخی هم محصولاتی برای اواخر ماه نوامبر دارند. البته برخی فولادسازان اروپایی پس از رفع محدودیت‌های ضدکرونایی هنوز به ظرفیت کامل تولید خود بازنگشته‌اند.

مثلاً آرسلورمیتال هنوز یکی از کوره‌های بلند تولید فولاد خود در فرانسه را راه‌اندازی مجدد نکرده است. این خط تولید از 23 مارس به علت شیوع کرونا و کاهش تقاضای فولاد، تعطیل شده است.

بر اساس گزارش‌ها، محصولات کارخانه‌های اروپایی در زمینه فولاد پایین‌دستی همچون کویل نورد گرم و گالوانیزه نیز تا پایان سال به طور کامل فروش رفته است.

مجله Fastmarkets قیمت کویل نورد گرم در جنوب اروپا، تحویل درب کارخانه را هم در چهارشنبه 16 سپتامبر 480-460 یورو در تن اعلام کرد که تغییری نسبت به هفته قبل از آن نداشته است.

در جنوب اروپا هم عرضه کویل نورد گرم پایین است و خریداران می‌گوید به سختی می‌توانند از فولادسازان اروپایی کویل نورد گرم تهیه کنند.

شرکت فولادسازی ایتالیایی Arvedi تولید خود را با تأخیر شروع و اعلام کرده که فعلاً در حال تأمین سفارش‌های قبلی است و سفارش‌های جدید نمی‌پذیرد. این شرکت همچنین قیمت محصولات خود را به علت افزایش هزینه مواد اولیه از جمله فولاد تختال، بالا برده است.

مجله Fastmarkets قیمت فولاد تختال صادراتی منطقه CIS به اروپا در هفته گذشته را 465-460 دلار در تن، فوب دریای سیاه، اعلام کرد که 20 دلار بالاتر از قیمت‌های یک هفته قبل بوده است.

از سوی دیگر، واردات محصولات فولادی به اروپا به علت مقررات جدید سهمیه‌بندی واردات و همینطور مقررات ضد دامپینگ علیه کویل نورد گرم صادراتی ترکیه به اروپا، کاهش یافته است. همچنین قیمت کویل نورد گرم صادراتی ترکیه به اروپا هم افزایش پیدا کرده است.

گفتنی است، مجله Fastmarkets قیمت کویل نورد گرم وارداتی به اروپا، سی.اف.آر شمال اروپا را در هفته گذشته هر تن 480-470 دلار در تن اعلام کرد.

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors