جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 03 مهر 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

افزایش قیمت فولاد در آمریکا

قیمت محصولات فولادی تخت در آمریکا به علت کمبود عرضه نسبت به تقاضا، افزایش یافته است.

فولاد آمریکا

به گزارش فولادبان به نقل از متال بولتن، قیمت کویل نورد گرم در بازار آمریکا در روز دوشنبه این هفته به هر تن 595.6 دلار رسید که 4.1 درصد بالاتر از قیمت جمعه و 8.5 درصد بالاتر از قیمت یک هفته قبل است. این بالاترین قیمت کویل نورد گرم در آمریکا از 6 مارس 2020 تاکنون محسوب می‌شود. از آن زمان به بعد به علت شیوع کرونا، قیمت محصولات فولادی در آمریکا سقوط کرد اما اخیراً دوباره در حال بهبود است.

فعالان بازار فولاد در آمریکا می‌گویند عرضه محصولات فولادی تخت نسبت به تقاضا، کمتر است و انتظار می‌رود رشد قیمت‌ها همچنان ادامه پیدا کند.

کارخانه‌های فولادی، توزیع‌کنندگان و خریداران همگی متفق‌القول از کمبود عرضه فولاد در بازار معاملات نقدی خبر می‌دهند.

افزایش مداوم تقاضای فولاد و کمبود عرضه آن سبب شده موجودی انبارهای محصولات فولادی در آمریکا به پایین‌ترین سطح خود برسد.

برخی کارشناسان معتقدند که کمبود فولاد در آمریکا تشدید خواهد شد و خریداران نمی‌توانند مواد مورد نیاز خود را تهیه کنند. البته در ماه‌های نوامبر و دسامبر به طور معمول تقاضای فولاد در آمریکا کاهش پیدا می‌کند.

از سوی دیگر قیمت ورق‌های کربن استیل در آمریکا به علت رشد قیمت قراضه آهن، با افزایش مواجه شده است. همچنین تعطیلی واحد تولیدی ورق کارخانه JSW Steel USA در تگزاس هم در این رشد قیمت مؤثر بوده است.

خبرگزاری Fastmarkets قیمت ورق کربن استیل در بازار آمریکا را در روز جمعه 18 سپتامبر 550 دلار در تن اعلام کرد که 10 درصد بالاتر از قیمت‌های پایان آگوست است.

برخی فعالان بازار که پیش از این معتقد بودند به علت عدم کشش تقاضا، قیمت ورق‌های کربن استیل بیش از این بالا نخواهد رفت، اکنون دیدگاه خود را تغییر داده و می‌گویند که طی دو ماه آینده هم این محصولات با رشد قیمت مواجه خواهند شد.

کارخانه‌های تولیدکننده ورق‌های کربن استیل برای پیش‌فروش محصولات تولیدی خود در ماه نوامبر، قیمت‌های بالاتری لحاظ کرده‌اند و دلیل این گرانی را افزایش قیمت قراضه آهن عنوان کرده‌اند.

یک توزیع‌کننده فولاد در منطقه غرب میانه می‌گوید که طبق شایعات، در ماه نوامبر مجدداً قیمت ورق‌های کربن استیل بالا خواهد رفت.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors