قیمت کویل صادراتی چین پایین‌ آمد

قیمت کویل نورد گرم در بازار چین طی روزهای گذشته افزایش یافته بود در حالی که قیمت صادراتی این محصول پایین آمد.

به گزارش فولادبان، قیمت کویل نورد گرم در بازار چین در روز دوشنبه افزایش یافت اما برخی صادرکنندگان چینی، این محصول را با قیمت پایین‌تر از قیمت بازار چین، به ویتنام صادر کردند که نشانه انتظار آنها برای کاهش نرخ این محصول فولادی است.

متال بولتن گزارش داد که قیمت کویل نورد گرم در شرق چین (شانگهای) در روز دوشنبه به هر تن 3940-3920 یوآن معادل 577-574 دلار رسید که 20 تا 30 یوآن بالاتر از قیمت یک جمعه بود. به گفته کارشناسان، با وجودی که فعالیت در سطح بازار، متعادل بوده اما قیمت کویل نورد گرم در بازار چین از جمعه به بعد با افزایش مواجه بوده است. این در حالی است که سطح کلی تقاضا متعادل است اما خریداران تمایلی به افزایش موجودی انبارهای خود ندارند چراکه محموله‌های کویل نورد گرم از شمال چین در حال رسیدن به بازار هستند.

ماه گذشته تجار چینی در شرق این کشور حجم زیادی کویل نورد گرم را از شمال این کشور سفارش دادند چراکه در آن زمان قیمت کویل نورد گرم در شمال چین 200 یوآن کمتر از قیمت شرق بود.

قیمت کویل نورد گرم صادراتی چین در روز دوشنبه به هر تن 519.13 دلار در تن رسید که 0.94 دلار کمتر از قیمت یک هفته قبل بود. یک کارخانه فولادسازی در شرق چین در هفته اخیر کویل نورد گرم را به قیمت 520 دلار در تن، فوب، به بازار عرضه کرد که نسبت به قیمت یک هفته قبل (540-533 دلار) روند نزولی داشته است.

یک تاجر مقیم ژژیانگ چین هم معتقد است که با وجود افزایش تدریجی قیمت کویل نورد گرم در بازار چین، اما بسیاری از صادرکنندگان و برخی فولادسازان این کشور در حال انجام معاملات صادراتی کویل به قیمت پایین‌تر از قیمت بازار این کشور هستند که این موضوع به تعطیلات هشت‌روزه در چین که از اول اکتبر شروع می‌شود برمی‌گردد که سبب کاهش تقاضا برای فولاد در این کشور می‌شود. به همین دلیل صادرکنندگان کویل نورد گرم چین قیمت‌های پایین‌تری برای صادرات این محصول را در نظر گرفته‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *