Please use a valid API Key برنامه فولادسازان کره جنوبی برای کاهش تولید - فولادبان Please use a valid API Key

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

برنامه فولادسازان کره جنوبی برای کاهش تولید

شرکت کره‌ای POSCO که پنجمین فولادساز بزرگ جهان است به همراه سایر شرکت‌های فولادی کره جنوبی اعلام کردند به علت کاهش شدید تقاضای فولاد در سطح جهان به علت شیوع کرونا، قصد دارند تولید خود را کم کنند.

به گزارش پایگاه خبری، Korea Bizwire، POSCO اوایل سال 2020 اعلام کرده بود که طبق برنامه قرار است در این سال 36.7 میلیون تن فولاد خام تولید کند اما بعد از شیوع کرونا برنامه تولید خود را به 35.3 میلیون تن کاهش داد.

با شیوع کرونا، تقاضای فولاد از جانب صنایع اصلی مصرف‌کننده فولاد در کره جنوبی از جمله خودروسازی، ساخت‌وساز و کشتی‌سازی به شدت کاهش یافت.

سال گذشته POSCO حدود 38 میلیون تن فولاد خام تولید کرد که از هدف 37.5 میلیون تنی آن بالاتر بود.

شرکت فولادسازی هیوندای استیل که دومین تولیدکننده بزرگ فولاد در کره جنوبی است هم اعلام کرده که قصد دارد برنامه تولیدش در سال 2020 را به علت رکود اقتصادی ناشی از بیماری کرونا، کاهش دهد.

هیوندای استیل زیرمجموعه گروه صنعتی هیوندای است و در نیمه اول سال 2020 بالغ بر 9.8 میلیون تن فولاد تولید کرد. هدف این شرکت برای کل سال 2020 تولید 21 میلیون تن فولاد بود.

انجمن جهانی فولاد در ماه ژوئن اعلام کرده بود که بزرگترین صنایع مصرف‌کننده فولاد در کره جنوبی به علت افت فاحش بازارهای صادراتی و رکود داخلی، با کاهش دورقمی تولید مواجه خواهند شد که متعاقباً بر تقاضای فولاد در کره جنوبی هم تأثیر منفی خواهد گذاشت.

انجمن جهانی فولاد همچنین پیش‌بینی کرده که تقاضای فولاد جهان به علت شیوع کرونا 6.4 درصد کمتر خواهد شد و به 1.654 میلیارد تن خواهد رسید.

کشورهای عضو انجمن جهانی فولاد 85 درصد کل تولید فولاد جهان را شامل می‌شوند. این انجمن همچنین پیش‌بینی کرده که تقاضای جهانی فولاد در سال 2021 بهبود خواهد یافت و به 1.717 میلیارد تن خواهد رسید که رشد 3.8 درصدی نسبت به سال 2020 نشان می‌دهد.

Al Remeithi رئیس کمیته اقتصاددانان انجمن جهانی فولاد هم اعلام کرده که تقاضای فولاد در اکثر کشورها به شدت سقوط کرده که این نزول در سه‌ماهه دوم 2020 فاحش‌تر بوده است.

به گفته وی، با کاهش محدودیت‌های ضدکرونایی که از ماه مه شروع شد انتظار می‌رود اوضاع اقتصادی جهان به تدریج بهبود یابد و تقاضای فولاد نیز بهتر شود اما روند احیای آن آهسته خواهد بود. اگر موج دوم و سوم ویروس کرونا شروع نشود و دولت‌ها بتوانند به بسته‌های محرک اقتصادی خود ادامه دهند می‌تواند به بهبود نسبتاً سریع اقتصاد جهان و صنعت فولاد امید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors