Please use a valid API Key نظرسنجی Platts: قیمت سنگ‌آهن در ماه‌های آینده پایین می‌آید - فولادبان Please use a valid API Key

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

نظرسنجی Platts: قیمت سنگ‌آهن در ماه‌های آینده پایین می‌آید

موسسه S&P Global Platts در گزارش جدید خود درباره چشم‌انداز بازار سنگ‌آهن و فولاد که امروز دوشنبه 29 ژوئن منتشر شد برآورد کرده که قیمت سنگ‌آهن در بازارهای جهانی از سطوح بالای فعلی در فاصله ماه‌های جولای تا سپتامبر 2020 کاهش پیدا کند. البته حاشیه سود کارخانجات فولادی چین همچنان مناسب خواهد ماند که به علت افزایش تقاضای فولاد از جانب بخش‌های ساخت‌وساز مسکن و پروژه‌های عمرانی است.

به گزارش فولادبان؛موسسه S&P Global Platts نتیجه نظرسنجی از کارشناسان و فعالان صنعت فولاد را منتشر کرد. Platts برای این نظرسنجی، نظرات 31 شرکت چینی شامل کارخانجات فولادی، مراکز تجاری بین‌المللی و شرکت‌های معدنی را جویا شده است.

بر اساس این نظرسنجی، 52 درصد پاسخ‌دهندگان اعلام کرده‌اند که طی سه‌ماهه سوم سال 2020 قیمت سنگ‌آهن در محدوده 90 تا 100 دلار در تن، سی.اف.آر چین، باقی بماند. فقط 20 درصد پاسخ‌دهندگان پیش‌بینی کرده‌اند که قیمت سنگ‌آهن در این دوره به بالای 100 دلار خواهد رسید.

این در حالی است که قیمت شاخص سنگ‌آهن دانه‌بندی‌شده 62 درصد Platts در فاصله اول تا 25 ژوئن به طور میانگین 103 دلار در تن، سی.اف.آر، بوده است.

یک چهارم پاسخ‌دهندگان هم گفته‌اند که تقاضای سنگ‌آهن آنها در سه‌ماهه سوم سال 2020 افزایش پیدا خواهد کرد و در مقابل، 29 درصد هم پیش‌بینی کرده‌اند که در مدت مذکور تقاضای کمتری خواهند داشت. این وضعیت با چشم‌انداز سه‌ماهه دوم کاملاً متفاوت است زیرا برای سه‌ماهه دوم 2020 بالغ بر نصف پاسخ‌دهندگان گفته بودند که تقاضای سنگ‌آهن آنها بیشتر خواهد شد و فقط 13 درصد پیش‌بینی کاهش تقاضای سنگ‌آهن را داشتند.

46 درصد از پاسخ‌دهندگان هم معتقدند که تولید فولاد چین با وجود افزایش چشمگیر در ماه مه، در سه‌ماهه سوم 2020 هم همچنان روند صعودی خواهد داشت. در مقابل، 16 درصد پیش‌بینی کرده‌اند که تولید فولاد چین در مدت مذکور کم خواهد شد.

Platts پیش‌بینی کرده که تولید فولاد خام چین در سال جاری میلادی 2 درصد بیشتر شود.

در حالی که موجودی انبارهای فولاد در ماه‌های اخیر به شدت بالا بوده، 38 درصد پاسخ‌دهندگان گفته‌اند که ذخایر فولاد بیشتر خواهد شد و همین مقدار هم پیش‌بینی کاهش ذخایر فولاد را کرده‌اند.

یک سوم پاسخ‌دهندگان گفته‌اند که حاشیه سود کارخانجات فولادی چین برای میلگرد در سه‌ماهه سوم 2020 بین 200 تا 300 یوآن (28 تا 40 دلار) در تن خواهد بود. 29 درصد هم حاشیه سود 100 تا 200 یوآن و 32 نیز حاشیه سود بالاتر از 300 یوآن را پیش‌بینی کرده‌اند.

همچنین نیمی از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی حاشیه سود تولیدکنندگان کویل نورد گرم چین را 200 یوآن (28 دلار) در تن برآور کرده‌اند و کمتر از یک سوم هم حاشیه سود این بخش را 100 تا 200 یوآن در تن برآورد کرده‌اند.

این در حالی است که بر اساس گزارش Platts حاشیه سود تولید میلگرد در چین در 24 ژوئن برابر با 61.25 دلار در تن و حاشیه سود تولید کویل نورد گرم 37.04 دلار در تن بوده است.

برنامه دولت چین برای تمرکز بر توسعه بخش‌های زیرساختی برای احیای اقتصاد در شرایط پساکرونا، تأثیر خود را در نتایج این نظرسنجی هم گذاشته است.

به طوری که 26 درصد پیش‌بینی کرده‌اند که بخش زیرساختی عامل افزایش تقاضای فولاد در سه‌ماهه سوم 2020 در چین خواهد بود. فقط 6 درصد هم بخش مسکن را عامل افزایش تقاضای فولاد خوانده‌اند اما اکثر افراد هر دو بخش زیرساختی و مسکن را عامل رشد تقاضای فولاد می‌دانند.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors