جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 15 بهمن 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

رکود شدید در بازار تختال CIS

بازار اسلب صادراتی کشورهای مستقل مشترک‌المنافع (CIS) در هفته منتهی به دوشنبه یکم فوریه آرام ماند، در حالی که اکثر کارخانه‌ها از پذیرش پیشنهادات خودداری می‌کردند.

به گزارش فولادبان و به نقل از متال بولتن؛ مشتریان عمده تختال تولیدی کشورهای مشترک‌المنافع عجله‌ای برای ارائه هرگونه قیمت ندارند، زیرا آنها منتظر وضوح بیشتری در بازار هستند. فعالان بازار گفتند که هیچ پیشنهاد قاطعی از ایتالیا و ترکیه در بازار شنیده نشده است.

یک منبع مستقر در ایتالیا در این‌باره گفت: دور بعدی مذاکرات مربوط به خرید و فروش اسلب‌های CIS در ایتالیا در طی دو هفته آینده انجام خواهد شد و فعلا هیچ معامله جدیدی با مشتریان ترکیه امضا نشده است.

البته در هفته گذشتی روند نزولی قیمت‌ها در بخش فولاد تخت باعث کاهش بیشتر قیمت‌های اسلب از 650 دلار به ازای هر تن به 620 دلار به ازای هر تن سی.اف.آر (605 دلار به ازای هر تن فوب) شد.

ارزیابی هفتگی Fastmarkets از قیمت کویل نورد گرم صادراتی، در روز جمعه 29 ژانویه 760 تا 780 دلار به ازای هر تن به صورت سی.اف.آر بنادر اصلی ترکیه بود، در حالی که 22 ژانویه قیمت این محصول 790 تا 800 دلار به ازای هر تن بود.

در ایتالیا البته قیمت ورق‌های فولادی همچنان بالاست که نشان می‌دهد فعالان بازار باید قیمت بالاتری برای اسلب بپردازند. ارزیابی هفتگی Fastmarket از قیمت ورق فولادی 8 تا 40 میلی‌متر، تحویل درب کارخانه در جنوب اروپا 630 تا 670 یورو به ازای هر تن در روز چهارشنبه 27 ژانویه، بدون تغییر نسبت به هفته قبل بود.

یک منبع تجاری گزارش داد که مشتریان در تایلند و کانادا آماده پرداخت 650 دلار به ازای هر تن سی.اف.آر برای اسلب روسیه هستند (معادل 610 دلار برای هر تن فوب برای محموله‌های دریای سیاه)، در حالی که کارخانه‌ها آمادگی پذیرش این سطح قیمتی را ندارند.

یکی از فروشندگان در این باره گفت که یک کارخانه می‌تواند محصولش را با قیمت 650 تا 660 دلار به ازای هر تن به جنوب شرقی آسیا عرضه کند. این مواد قرار است از بندرهای خاور دور روسیه حمل شود، اما اگر برای حمل‌ونقل از بنادر دریای سیاه برنامه‌ریزی‌شده باشد، قیمت آن معادل 610 تا 620 دلار در هر تن فوب خواهد بود.

این منبع فروشنده معتقد است که قیمت مناسب اسلب CIS حمل‌شده از بنادر دریای سیاه 620 تا 630 دلار به ازای هر تن است و مشتریان آنها در ایالات متحده به راحتی می‌توانند قیمت‌های بالای محدوده را نیز بپذیرند. ارزیابی هفتگی Fastmarkets برای کویل نورد گرم صادراتی CIS در روز دوشنبه 620 تا 630 دلار در هر تن فوب دریای سیاه بود، در حالی که هفته قبل این نرخ‌ها 635 تا 640 دلار در هر تن بود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors