روز پرفروغ بازار سرمایه با ثبت رکوردهای جدید/ جهش 48 هزار واحدی فلزات اساسی

در حالی که در دو روز گذشته بازار سرمایه روی موج نوسان قرار داشت و روند رو به رشد آن با وقفه مواجه شده بود، امروز دوباره شاخص کل به ریل صعودی بازگشت و پس از ورود به کانال یک میلیون و 500 هزار واحدی در ابتدای معاملات، در ادامه توانست بیش از 63 هزار واحد رشد ک

به گزارش فولادبان؛رقمی که بیشترین رکورد صعود روزانه شاخص کل در تاریخ معاملات بورس اوراق بهادار تهران محسوب می‌شود و با این که در ماه‌های اخیر بارها شاهد رکوردشکنی‌های بازار سرمایه بودیم، اما به نظر می‌رسد که هنوز این بازار از سورپرایز کردن سهام‌داران خود دست نکشیده است.

امروز در قسمتی دیگر از تالار شیشه‌ای نیز شاخص فلزات اساسی هم‌پای شاخص کل با شیب تندی روی ریل صعودی قرار گرفت و در همان ابتدای معاملات جهشی 40 هزار واحدی را تجربه کرد و بار دیگر از مرز یک میلیون واحد گذشت. این شاخص در ساعت‌های بعدی نیز با شیبی ملایم‌تر به رشد خود ادامه دادو در کانال یک میلیون واحدی تثبیت شد.

هم‌اکنون (ساعت 12:15 روز سه‌شنبه 10 تیر) شاخص کل بورس در مجموع با افزایش 63 هزار و 56 واحدی به رقم یک میلیون و 544 هزار و 996 واحد رسیده است و شاخص فلزات اساسی نیز با رشد 48 هزار و 462 واحدی رقم یک میلیون و 47 هزار و 206 واحد را نشان می‌دهد.

در روز جاری نمادهای «بانک ملت»، «ملی صنایع مس ایران»، «پالایش نفت اصفهان»، «بانک تجارت» و «گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو» فهرست پربیننده‌ترین نمادهای بازار سرمایه را تشکیل دادند.

امروز در میان شرکت‌های اثرگذار در شاخص فلزات اساسی بیشتر نمادها با افزایش قیمت قابل ملاحظه‌ای مواجه شدند که در این میان سهم نمادهای «فولاد خراسان»، «کالسیمین»، «گروه صنعتی سپاهان» و «فولاد مبارکه اصفهان» از بقیه بیشتر بود. در روز جاری همچنین نماد «آلومراد» تنها نماد اثرگذار در شاخص فلزات اساسی بود که کاهش قیمت را تجربه کرد و البته «ملی سرب و روی ایران» نیز تنها نمادی در این شاخص بود که تغییر قیمت نداشت.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *