جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 10 تیر 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

واسطه ها بلای جان بازار میلگرد شده اند

یکی از فعلان بازار فولاد گفت :هیچ گونه نظارتی بر فروش میلگرد ها توسط واسطه گران وجود ندارد و میلگرد به دست مشتریان واقعی نمی رسد.

یار محمد محمدی در گفتگو با فولادبان افزود: محصول تولیدی نهایی نورد کاران باید به گونه ای توزییع شود که به دست مصرف کننده واقعی برسد؛ اما وقتی که که شرکت های نوردی در بورس عرضه دارند محصول آنها را مصرف کننده واقعی خریداری نمی کند.
وی افزود: بر فرآیند تولید و نحوه فروش نوردکاران بیشترین نظارت می شود اما به دست به دست شدن میلگرد بین واسطه های بی شمار در بازار که باعث نوسانان قیمت هم هستند هیچ نظارتی نیست.
محمدی با اشاره به ظرفیت صادراتی نوردکاران؛ گفت: با توجه به اهیمت فعلی ورود ارز به کشور و البته ابعاد دیگر اقتصادی مانند اشتغال اگر خوراک واحدهای نوردی با قیمت و کیفیت مناسب تامین شود؛ می توانند نقش بسیاری سازنده ای ایفا کنند.
وی با بیان اینکه حتی در کشورهای همسایه که ثبات سیاسی ندارند و دارای معادن غنی هستند صادرات زنجیره فولاد قبل از مقاطع را ممنوع کرده اند؛ گفت: متاسفانه شمش به اندازه مورد نیاز نوردکاران در بازار بورس عرضه نمی شود و اغلب واحدها با ظرفیت بسیار پایین کار می کنند؛ وزارت صمت هم فعلا نتوانسته بازار شمش را مدیریت کند.
محمدی با اشاره به افزایش قیمت مواد اولیه؛ افزود: به اعتقاد من بزرگترین مشکلات نوردکاران تامین مواد اولیه و سرمایه در گردش است چون اررزش مواد اولیه بالا رفته و اغلب نوردکاران در تامین سرمایه در گردش به مشکل خورده اند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors