آغاز جلسه فولادی ستاد تنظیم بازار

جلسه کارگروه تنظیم بازار در حال برگزاری است که طبق اعلام وزارت صمت یکی از مباحث جلسه تصمیم گیری در مورد فولادی‌ها است.

به گزارش فولادبان، جلسه کارگروه تنظیم بازار طبق روال گذشته بدون حضور نمایندگان فولادی در حال برگزاری است اما بر اساس اطلاعات منابع فولادبان ا نظر انجمن‌ها و تشکل های مختلف از جمله فولاد برای تصمیم گیری نهایی در این زمینه گرفته شده است.

طبق آخرین تصمیم وزارت صمت 60 درصد تولید 37 شرکت فولادی باید در بورس کالا عرضه شود که با مخالفت فعالان این صنعت همراه بود. با برکنار عباس قبادی از معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت و دبیر کارگروه تنطیم بازار تصمیمات تغییر کرد و حسین مدرس خیابانی سرپرست جدید وزارت صمت از شیوه جدید قیمت گذاری برای فولادی‌ها خبر داد.

وی معتقد است ابتدا باید نیاز داخل رفع شود و بعد به فکر صادرات باشیم که ظاهرا قرار است در جلسه امروز کارگروه تنظیم بازار در این مورد تصمیم گیری شود.

محمدرضا کلامی، سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت روز گذشته طی اظهار نظری اعلام کرد برنامه افزایش تولید و صادرات فولاد در سال ۹۹ در دستور کار است، از این رو اقداماتی انجام خواهیم داد که جهش تولید در بخش فولاد اتفاق بیفتد.

وی همچنین تاکید کرده بود سیاست کلی وزارت صنعت، معدن و تجارت تولید حداکثری فولاد و توزیع مناسب آن در صنایع پایین‌دستی به منظور تأمین مواد اولیه مورد نیاز آنها از جمله کارخانجات تولیدکننده مقاطع طویل (نوردی) و مقاطع تخت است که بر اساس آن بتوان تقاضای کف بازار و کارخانجاتی که از محصولات فولادی تخت مانند ورق برای تولید محصولات خود استفاده می‌کنند، را پاسخ داد. از دیگر برنامه های اعلام شده وزارت صمت افزایش صادرات فولادر سال 99 نسبت به سال گذشته است که باید دید تصمیم گیری این وزارتخانه چقدر با سیاست های اعلام شده همخوانی دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *