جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 29 اردیبهشت 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

یوروفر: احیای بازار فولاد اروپا در اواخر 2020

انجمن فولاد اروپا (یوروفر) اعلام کرد احیای بازار فولاد اروپا پس از کاهش شدید تقاضا به علت بحران بیماری کرونا در ماه‌های اخیر، احتمالا تا اواخر سال 2020 یا اوایل 2021 طول خواهد کشید.

یوروفر: احیای بازار فولاد اروپا در اواخر 2020 اخبار

به گزارش فولادبان؛ یوروفر در گزارشی که سه‌شنبه 21 مه منتشر کرد، آورده است: هرچند نااطمینانی گسترده و ماهیت غیرقابل‌پیش‌بینی بحران کرونا امکان ارائه یک پیش‌بینی قابل اعتنا درباره بازار فولاد را دشوار کرده، اما بعید است شرایط بازار تا قبل از سه‌ماهه چهارم سال 2020 یا اوایل 2021 بهبود پیدا کند.

سرعت بهبود بازار فولاد به طول دوره تعطیلی صنایع مصرف‌کننده فولاد در اثر کرونا بستگی دارد. تعطیلی این صنایع، موجب توقف پیشنهادات خرید فولاد شده است اما نشانه‌هایی از آغاز به کار صنایع خودروسازی و برخی بخش‌های دیگر دیده می‌شود.

یوروفر اشاره کرده که پایان شیوع بیماری کرونا و آغاز به کار صنایع به معنای بازگشت سریع به سطح تولید معمول نیست. برآورد می‌شود که به علت تبعات بیماری کرونا تقاضای مصرفی فولاد در طول سال 2020 در سطح ضعیفی باقی بماند. مدتی طول می‌کشد که کارخانجات پس از تعطیلات کرونایی دوباره به سطح سابق تولید برسند و تولید خود را سریعاً افزایش دهند.

بر اساس اطلاعات یوروفر، کاهش شدید مصرف فولاد در ماه‌های اخیر در حالی رخ داده که در سال 2019 هم کاهش ملایمی در این زمینه رخ داد. مصرف فولاد در اتحادیه اروپا در سه‌ماهه سوم سال 2019 حدود 1.6 درصد و در سه‌ماهه چهارم 10.8 درصد نسبت به رقم مدت‌های مشابه سال 2018 کاهش یافت. در نتیجه در کل سال 2019 مصرف فولاد در اتحادیه اروپا با 5.3 درصد کاهش به 154 میلیون تن رسید.

به گزارش فولادبان نزول مصرف فولاد در اروپا در نیمه دوم سال 2019 به علت افت رشد بخش تولیدات کارخانه‌ای اروپا، تشدید جنگ تجاری آمریکا با برخی شرکای بزرگ تجاری آن، کم‌اثر بودن حمایت‌های اتحادیه اروپا از صنایع فولاد این منطقه و نااطمینانی‌های ناشی از خروج انگلستان از اتحادیه اروپا بود.

آلکس اگرت مدیرکل یوروفر در این باره گفت: نیمه دوم سال 2019 بدترین عملکرد تقاضای فولاد اروپا از سال 2012 بدین سو رقم خورد. رشد منفی صنعت فولاد اروپا در سه‌ماهه چهارم 2019 نتیجه تداوم روند نزولی بخش تولیدات کارخانه‌ای اتحادیه به علت کاهش صادرات و سرمایه‌گذاری بود. این وضعیت در نیمه دوم سال گذشته با افزایش منازعات تجاری آمریکا و شرکای اصلی آن مضاعف شد.

در همین مقطع، واردات فولاد هم کاهش یافت به طوری که مجموع واردات محصولات فولادی به اتحادیه اروپا شامل محصولات نیمه‌تمام، در سه‌ماهه چهارم سال 2019 بالغ بر 24 درصد کم شد. افت واردات فولاد در کل سال 2019 حدود 11.5 درصد بود در حالی که در سال 2018 واردات فولاد اروپا 12 درصد رشد کرده بود.

تقاضا برای فولادهای وارداتی در سه‌ماهه دوم سال 2020 تاکنون پایین بوده که علت آن افزایش طول زمان چرخه تولید در کارخانجات و تجدیدنظر در سیاست‌های حمایتی اتحادیه اروپا (که انتظار می‌رود تا 30 ژوئن عملیاتی شود) بوده است. در سیاست‌های حمایتی جدید احتمالا سهمیه‌های وارداتی فولاد به اروپا تا 75 درصد کاهش خواهد یافت.

اگرت در ادامه افزود: شیوع بیماری کرونا وضعیت چالشی بازار فولاد را بدتر کرد و تبعات غیرقابل‌پیش‌بینی برای صنعت فولاد اروپا به جای گذاشت. معطل ماندن ظرفیت تولید، کاهش نیروی کار و افت سطح تولید در حد غیرقابل انتظاری رخ داده است. این مشکلات حتی زمانی که محدودیت‌های کشورهای اروپایی برای مقابله با کرونا هم تمام شود، ادامه خواهد داشت.

در اثر کاهش تقاضای ناشی از محدودیت‌های قرنطینه‌ای ضدکرونا در اروپا، شماری از فولادسازان اروپایی در ماه‌های مارس و آوریل تولید خود را کاهش دادند و فعالیت کارخانجات را متوقف کردند. برخی اخیراً دوباره شروع به کار کرده‌اند اما نرخ بازدهی آنها همچنان پایین است.

یوروفر اعلام کرده که با توجه به سرعت رفع محدودیت‌های ضد کرونایی در اکثر کشورهای اروپایی، انتظار می‌رود تولید در اکثر بخش‌های صنعتی از اوایل سه‌ماهه سوم سال 2020 شروع شود.

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors