کاهش قیمت شمش و تختال صادراتی ایران

تولیدکنندگان شمش و تختال ایرانی مجبور به کاهش قیمت برای مشتریان در بازارهای خارجی در هفته منتهی به چهارشنبه 1 دسامبر، شدند زیرا پنجره فرصت‌های صادراتی، به‌ویژه برای شمش، کم شد.

به گزارش پایگاه خبری فولادبان، حذف تعرفه حمایتی شمش در مصر در اواسط نوامبر باعث فعال شدن رزرو واردات برای مواد با منشأ ایرانی شد. با این حال، این تقاضا کوتاه‌مدت بود و زمانی که نیازهای فوری مشتریان پوشش داده شد، تمام شد.

پس از آن، فروشندگان ایرانی مجبور شدند به بازارهای سنتی، که در آسیا متمرکز هستند، روی بیاورند، اما فضای قیمت‌گذاری در آنجا نسبت به سایر بازارها کمتر است.

ارزیابی قیمت هفتگی Fastmarkets برای شمش وارداتی cfr چین 600 تا 610 دلار در هر تن در روز سه‌شنبه 30 نوامبر بود که نسبت به قیمت 600 تا 620 دلار به ازای هر تن یک هفته قبل، کاهش یافت.

ارزیابی قیمت هفتگی Fastmarkets برای شمش وارداتی cfr مانیل 640 تا 650 دلار در هر تن در روز چهارشنبه 1 دسامبر، بدون تغییر نسبت به هفته قبل بود.

هر دو ارزیابی شامل قیمت مواد با منشأ ایران نمی‌شوند، زیرا به دلیل ریسک موجود در تجارت مواد ایران، با توجه به تحریم‌های ایالات متحده، به طور سنتی قیمت محصولات ایران حداقل 10 دلار کمتر از مواد کشورهای دیگر است.

هزینه حمل بار از بنادر جنوبی ایران به آسیا توسط فعالان بازار حدود 65 دلار در هر تن ارزیابی شد. به طور سنتی، هزینه‌ای حدود 5 دلار در هر تن برای حاشیه سود تاجر در فروش محموله‌های ایرانی وجود دارد.

تولیدکنندگان شمش ایرانی در فروش اخیر توانستند حداکثر 560 تا 570 دلار در هر تن فوب به دست آورند.

یک محموله 40 هزار تنی شمش از یکی از فروشندگان عمده کشور، فولاد خوزستان، به قیمت 565 دلار در هر تن فوب بنادر جنوب ایران در هفته مورد گزارش به فروش رسید.

ارزیابی قیمت هفتگی برای شمش فولاد صادراتی ایران 565 دلار در هر تن فوب بود که نسبت به قیمت 585 تا 590 دلار در هر تن در هفته گذشته 20 تا 25 دلار کاهش داشت.

در بخش تختال، سقوط کمتر از هفته گذشته بود. منابع پیش‌بینی کرده‌اند که معاملات جدید بین 580 تا 590 دلار در هر تن فوب بنادر جنوب ایران منعقد شود.

ارزیابی قیمت هفتگی برای تختال صادراتی ایران در دسامبر 585 دلار در هر تن فوب بود که نسبت به رقم 580 تا 590 دلار یک هفته قبل کاهش یافت.

فولاد خوزستان محموله 40 هزار تنی را به قیمت 585 دلار به ازای هر تن فوب به فروش رساند که به آسیا اختصاص دارد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *