سرنوشت قیمت آهن اسفنجی در سال آینده/ بیلت در حال ورود به مدار صعود قیمت

یک عضو هیات مدیره فولاد کاشان گفت: قیمت آهن اسفنجی در نیمه اول سال آینده تغییری نخواهد داشت و از ثبات نسبی برخوردار است ولی محصولات نهایی و بیلت با رشد قیمت مواجه خواهند شد.

جواد خوروش در گفتگو با فولادبان با اشاره به قیمت آهن اسفنجی در سال آینده افزود: قیمت آهن اسفنجی در بورس کالا در حال حاضر بالاست و بین 5/9 تا 5/10 در بورس کالا قیمت گذاری شده است اما قیمت آهن اسفنجی در سال آینده به قیمت های جهانی و میزان تقاضا بستگی دارد.

وی ادامه داد: تولیدکنندگان واحدهای القایی بیشترین مصرف کنندگان آهن اسفنجی هستند و از آنجا که تولیدکنندگان کوره بلند نیاز زیادی به اسفنجی ندارند نقش زیادی هم در تعیین قیمت جهانی آهن اسفنجی ندارند.

این عضو هیات مدیره فولاد کاشان گفت: نیمه اول سال آینده قیمت آهن اسفنجی همین میزان خواهد بود و البته این قیمت، قیمت معقولی برای نیمه اول سال 1401 خواهد بود و برای نیمه دوم سال قیمت آهن اسفنجی به شرایط و تقاضای کلی بازار بستگی دارد. سال آینده پیش بینی می شود شاهد افزایش قیمت محصولات نهایی و بیلت باشیم.

وی ادامه داد: قیمت آهن اسفنجی به عنوان ماده اولیه بر اساس فرمول قیمت گذاری که اکنون برای شمش و محصولات نهایی به کار می‌رود، محاسبه نمی‌شود، اگر قرار است فرمول قیمت گذاری داشته باشیم باید برای تمام محصولات مرتبط با فولاد باشد.

این فعال صنعتی تصریح کرد: فرمول قیمت‌گذاری شامل حال بسیاری از تولیدکنندگان مواد اولیه که دولتی هستند نمی‌شود، ولی این فرمول تنها تولیدکننده بخش خصوصی که عمدتا در بخش القایی فعالیت دارد را تحت تاثیر قرار داده است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *