بائو استیل چین: قیمت فولاد در نیمه دوم سال 2021 کاهش می‌یابد

شرکت فولادسازی Baosteel چین که بزرگترین سازنده فولاد چین است، روز جمعه بالاترین درآمد خالص خود را در سه‌ماهه اخیر گزارش داد که به دلیل بهبود تقاضای پس از همه‌گیری کرونا و محرک‌های سیاست پولی جهانی بود.

به گزارش فولادبان و به نقل از رویترز، سود خالص Baosteel در نیمه اول سال نسبت به مدت مشابه سال قبل 276.76 درصد افزایش یافت و به 15.08 میلیارد یوان (2.33 میلیارد دلار) رسید.

بر اساس محاسبات رویترز، این آمار نشان می‌دهد سود سه‌ماهه دوم این شرکت 9.68 میلیارد یوان است که 79 درصد نسبت به سه‌ماهه اول افزایش یافته است.

این شرکت با اشاره به مصرف فولاد در اروپا و ایالات متحده اعلام کرده است: در نیمه اول اقتصاد داخلی خوب بود و تقاضای فولاد در پایین‌دست قوی بود.

Baosteel افزوده است، با کمرنگ شدن سیاست‌های محرک پولی و محدودیت‌های تولید ناشی از سیاست‌های مقابله با انتشار کربن، قیمت فولاد نیز افزایش یافت.

در شش‌ماهه اول سال 2021، این شرکت 22.74 میلیون تن آهن و 26.23 میلیون تن فولاد تولید کرد.

بخش فولاد چین امسال یکی از بهترین عملکردها را در بین سایر کالاها داشت که نتیجه تحریک اقتصاد جهانی و نگرانی‌های نسبت به عرضه بود، زیرا این کشور متعهد شده است تولید فولاد خام سالانه را برای کاهش انتشار کربن محدود کند.

قیمت میلگرد مورد استفاده در ساخت‌وساز و کویل نورد گرم هر دو در اواسط ماه مه به بالاترین حد خود رسیده و به ترتیب 18 و 26 درصد در سال جاری افزایش یافته است.

با این حال Baosteel گفته که قیمت فولاد داخلی ممکن است در نیمه دوم سال به علت عدم اطمینان در مورد همه‌گیری ویروس کرونا و برنامه‌های تولید فولاد چین کاهش یابد، اگرچه تقاضای فولاد می‌تواند در سه‌ماهه چهارم شاهد رشد کوتاه‌مدت باشد.

رشد اقتصادی چین همچنین نشانه‌هایی از بازگشت به روندهای بلندمدت پس از شروع قوی سال را نشان می‌دهد.

این شرکت برنامه‌هایی را برای افزایش تولید فولاد سیلیکون خود در دو مرحله تصویب کرده است. فولاد سیلیکون در موتورهای الکتریکی، ژنراتورها و ترانسفورماتورها استفاده می‌شود.

امسال سهام Baoshan در بورس شانگهای 53 درصد افزایش یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *