انتقاد فولادسازان انگلیس از دولت

فولادسازان انگلیسی معتقدند که محیط سرمایه‌گذاری صنعتی در این کشور خصمانه است.

به گزارش فولادبان؛ فولادسازان بریتانیایی فشار بیشتری به دولت بوریس جانسون وارد می‌کنند تا به آن‌ها در حل بحران انرژی کمک کند. فولادسازان انگلیسی معتقدند که محیط سرمایه‌گذاری صنعتی در این کشور خصمانه است.

به گزارش بلومبرگ، مصرف‌کنندگان بزرگ انرژی صنعتی انگلستان نسبت به توقف تولید در صورت عدم کمک دولت هشدار داده‌اند. پس از افزایش شش برابری قیمت گاز در سال گذشته، کواس کوارتنگ، وزیر تجارت انگلیس، روز دوشنبه پیشنهاداتی را برای کمک به صنایع پرمصرف مانند فلزات و مواد شیمیایی به وزارت خزانه‌داری ارائه کرد.

گرت استیس، مدیرکل اتحادیه فولاد انگلیس روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای گفت: معیار اصلی موفقیت این پیشنهاد این است که آیا تولیدکنندگان فولاد انگلیس را در زمینه هزینه‌های انرژی در مقایسه با همتایان اروپایی خود در شرایط برابر قرار می‌دهد؟ این یک محیط خصمانه برای سرمایه‌گذاری صنعتی در انگلستان است.

وی گفت که سازوکار حمایت از تولیدکنندگان در برابر افزایش شدید قیمت عمده‌فروشی مهم خواهد بود و همچنین باید تدابیری برای کاهش هزینه‌های بیش‌ازحد برای تولیدکنندگان بریتانیایی اتخاذ شود.

در حالی که وزارت خزانه‌داری و دپارتمان تجارت، انرژی و استراتژی صنعتی انگلیس از ارائه جزئیات پیشنهادات برای کمک به مصرف‌کنندگان بزرگ انرژی صنعتی امتناع ورزیدند، روزنامه تایمز گزارش داد که جانسون نخست‌وزیر و کوارتنگ از وام‌های دولتی به ارزش میلیون‌ها پوند برای ادامه بحران گاز حمایت می‌کنند.

استیو بارکلی دبیر کابینه انگلستان، روز سه‌شنبه گفت که دولت هرگونه پاداش و سود سهام شرکت‌هایی را که از آنها حمایت کرده مورد بررسی قرار خواهد داد تا منافع مالیات‌دهندگان ضایع نشود.

استیس گفت که اگر تولیدکنندگان انگلیسی همچنان هزینه بیشتری نسبت به همتایان فرانسوی و آلمانی خود در زمینه انرژی پرداخت کنند، باید تولید خود را متوقف کنند، کارایی کمتری داشته یا سهم بازار خود را از دست بدهند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *