جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

ازدحام بنادر در مسیر چین تا اروپا تجارت فلزات را مختل کرد

 ترافیک در بنادر مسیر چین تا اروپا باعث شده است که حمل و نقل فلزات صادراتی چین با اختلال روبه‌رو شود.

به گزارش فولادبان و به نقل از Fastmarkets، ترافیک در بنادر اصلی که عملیات حمل‌ونقل فلزات و مواد معدنی را در مسیر چین به اروپا انجام می‌دهد، طی سه یا چهار ماه آینده بدتر می‌شود.

زمان حمل بار از چین به بنادر اروپایی در ماه‌های اخیر افزایش یافته است زیرا مشکلات عملیاتی و عقب‌ماندگی بنادر چین باعث ایجاد تأخیر طولانی برای کشتی‌های ورودی و خروجی شده است.

خبرگزاری Fastmarkets قبلاً در مورد این مسائل در مورد بندرهای شمالی چین مانند تیانجین، بایوکوان و دالیان و سایر بنادر مهم چین مانند کینگدائو و شنژن گزارش داده بود.

محدودیت‌های محلی کووید 19، انبوه بار در پایانه‌ها و خارج از آن، کاهش تعداد اپراتورهای بندری و موارد شناسایی شده کووید 19 در خشکی یا کشتی‌ها از ویژگی‌های ثابت عملیات لجستیکی بوده و باعث اختلال در حرکت می‌شود.

اما فعالان بازار که با Fastmarkets صحبت کردند هشدار دادند که مشکلات مربوط به تدارکات بسیار فراتر از آب‌های چین گسترش یافته و بنادر اروپایی هم به طور فزاینده‌ای تحت تأثیر قرار گرفته‌اند. به نظر می‌رسد وضعیت در پایانه‌های کلیدی روتردام و آنتورپ از حالا تا پایان سال بدتر شود، زیرا عوامل متعددی به آن اشاره کرده‌اند.

از آنجا که برنامه‌های دریانوردی در بنادر مبدأ مختل شده، کشتی‌ها با تأخیر بسیار زیاد به شمال اروپا می‌رسند. درنتیجه، گروهی از شناورها در آب‌های اطراف بنادر تجمع کرده‌اند در حالی که اپراتورهای بنادر در تلاش هستند تا بارگیری و تخلیه را دوباره تنظیم کنند.

یکی از تجار می‌گوید: شما تعداد زیادی کشتی در خارج از بنادر دارید و در آنجا منتظر هستید تا کسی به آنها بگوید چه زمانی می‌توانند تخلیه کنند.

تقاضای زیاد برای کالاها نه فقط مواد معدنی و فلزات، بلکه انرژی و محصولات کشاورزی باعث شده تا کشتی‌ها بیش از آنچه که در ابتدا برنامه‌ریزی‌شده بود بارگیری کنند، زیرا فروشندگان مشتاق بودند محموله‌های خود را در اسرع وقت ارسال کنند. تاسیسات بندری اروپا فاقد ظرفیت پهلوگیری این کشتی‌های اضافی هستند، که باعث می‌شود صف کشتی‌هایی که در خارج از بنادر منتظر هستند بیشتر شود.

منابع متعدد به Fastmarkets گفتند که زمان تخلیه بار آنها با تأخیر روبرو شده است.

خبرگزاری Fastmarkets حداقل از سه کشتی خبر دارد که همه آنها کشتی‌هایی هستند که از چین وارد می‌شوند و دارای مواد اولیه معدنی هستند و بارگیری آنها چند هفته عقب افتاده است.

یک کشتی در 23 سپتامبر وارد روتردام شد اما عملیات تخلیه آن به دلیل ازدحام و شرایط بد آب و هوایی به تعویق افتاد.

دومین کشتی در 1 اکتبر وارد شد اما تخلیه آن به احتمال زیاد تا یک ماه به تأخیر می‌افتد.

کشتی سوم که قرار بود اواسط اکتبر وارد روتردام شود نیز مطلع شد که احتمالاً قبل از اوایل ماه نوامبر پهلوگیری انجام نمی‌شود.

تأخیرهای طولانی باعث افزایش هزینه برای اپراتورهای کشتی می‌شود زیرا برای هر روز معطلی هزار دلار هزینه اضافی می‌پردازند. به گفته منابع مطلع، با افزایش تعداد روزهای غیرکاری در بنادر اروپایی به دلیل اختلال، هزینه حمل‌ونقل عمومی غیر قابل پیش‌بینی است.

بر اساس برآوردهای متعدد، نرخ فعلی حمل‌ونقل مواد معدنی به صورت عمده از چین به شمال اروپا در حال حاضر از 120 تا 130 دلار در هر تن تجاوز می‌کند در حالی که برخی هشدار می‌دهند که نرخ 200 دلار در هر تن به زودی قابل دستیابی است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors