جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار بازار آهن و فولاد 10 اردیبهشت 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

کاهش تقاضای فولاد تخت در ترکیه

قیمت فولاد تخت در ترکیه در هفته منتهی به جمعه 24 آوریل باثبات بود، اما به علت تعطیلات ملی ترکیه و اعمال محدودیت‌های ناشی از بیماری کرونا در برخی شهرها، تقاضا برای خرید فولاد، ضعیف باقی مانده است.

به گزارش فولادبان به گفته برخی منابع مطلع به Fastmarkets قیمت فولاد تخت در ترکیه در هفته منتهی به جمعه 24 آوریل باثبات بود، اما به علت تعطیلات ملی ترکیه و اعمال محدودیت‌های ناشی از بیماری کرونا در برخی شهرها، تقاضا برای خرید فولاد، ضعیف باقی مانده است.

23 آوریل روز تعطیلات ملی ترکیه بود و مقررات حکومت نظامی 24ساعته برای مقابله شیوع کرونا از 23 تا 26 آوریل در 31 شهر این کشور اعمال شد. این مقررات، شامل تولیدکنندگان فولاد نبود اما به هر حال فعالیت در سطح بازار را تضعیف کرد و صنعت فولاد را هم تحت تاثیر قرار داد.

قیمت قراضه هم در طول هفته به دلیل همین فعالیت راکد در بازار، باثبات بود به طوری که شاخص روزانه Fastmarkets از قیمت قراضه آهن (HMS 1&2 (80:20 mix  از مبدأ آمریکا به ترکیه به شیوه cfr، بدون تغییر در سح 258 دلار در تن در 23 آوریل باقی ماند.

همچنین تحلیل هفتگی Fastmarkets از قیمت کویل نورد گرم صادراتی، فوب بندر اصلی ترکیه، در 24 آوریل بدون تغییر در حدود 390 تا 400دلار در تن باقی ماند.

تقاضا از جانب بازارهای صادراتی کویل نورد گرم ترکیه هم ضعیف بود و هیچ معامله بزرگی انجام نشد به طوری که قیمت کویل نورد گرم ترکیه در حد همان رقم یک هفته قبل، 390 تا 400 دلار، فوب، بود.

به گزارش فولادبان  تحلیل هفتگی Fastmarkets از قیمت کویل نورد گرم ترکیه در داخل این کشور، تحویل در کارخانه، بیانگر قیمت 400 تا 410 دلار در تن در روز جمعه بود که نسبت به یک هفته قبل بدون تغییر ماند.

فولادسازان ترکیه‌ای، قیمت کویل نورد گرم تولیدی اواخر ژوئن خود را  400 تا 415 دلار در تن، تحویل در کارخانه، پیشنهاد کرده‌اند.

در همین حال،  تحلیل هفتگی Fastmarkets از قیمت کویل نورد سرد ترکیه در بازار داخلی این کشور، تحویل در کارخانه، بیانگر قیمت 515 تا 520 دلار در تن در روز 24 آوریل بود که نسبت به 17 آوریل (540 تا 550 دلار) مقداری کاهش نشان می‌دهد.

کارخانجات فولادساز ترکیه‌ای، کویل نورد سرد خود را به قیمت 515 تا 520 دلار در تن، تحویل در کارخانه، عرضه کردند که از قیمت 540 تا 550 دلار یک هفته قبل کمتر بود.

وضعیت تقاضا برای واردات فولاد تخت در ترکیه هم در هفته اخیر، همچنان ضعیف بود که دلیل آن ادامه محدودیت‌های ضدکرونایی و نااطمینانی موجود در بازار بود.

ترکیه از 18 آوریل تعرفه واردات برای اکثر محصولات فولادی را افزایش داد. البته انتظار می‌رود که تغییر تعرفه‌ها تاثیر کمی بر واردات فولاد ترکیه داشته باشد زیرا   دارندگان مجوز نظام فرآوری ورودی ترکیه (Turkey’s inward processing regime) از این تعرفه‌ها معاف هستند. براساس گزارش فولادبان به نقل متال بولتن نظام فرآوری ورودی ترکیه به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا زمانی که کالای تولیدی نهایی آنها (همچون تیوب‌ها، لوله‌ها، ورق خودرو و ورق مورد مصرف لوازم خانگی) صادر می‌شود، از هرگونه تعرفه واردات بر فولاد معاف باشند.

هفته گذشته کویل نورد گرم روسیه با قیمت 360 تا 370 دلار در تن، cfr، در ترکیه فروخته شد. اما در این هفته تنها عرضه از جانب روس‌ها محموله‌ای به قیمت 380 دلار در تن، cfr، بود.

فعالان بازار در ترکیه می‌گویند کویل نورد گرم به قیمت 360 تا 370 دلار، cfr، به علت کاهش تقاضا، قیمت قابل معامله‌تری بوده است.

تحلیل هفتگی Fastmarkets از قیمت کویل نورد گرم وارداتی به ترکیه، cfr بندر اصلی ترکیه،  360 تا 370 دلار در تن در 17 آوریل بود که نسبت به 9 آوریل که قیمت‌ها 370 تا 390 دلار بود، روند نزولی داشته است. لازم به ذکر است طی هفت روز اخیر هیچ قیمت جدیدی برای واردات کویل نورد سرد ترکیه شنیده نشده است.

همچنین  تحلیل هفتگی Fastmarkets از قیمت کویل نورد سرد وارداتی به ترکیه، cfr بندر اصلی ترکیه، بدون تغییر بین 500 تا 505 دلار در تن در 24 آوریل بوده است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors