خاطرات رهبر انقلاب از “دوران زندان و تبعید” در بیروت رونمایی می‌شود

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، علی عسگری عضو دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در صفحه شخصی خود در توییتر خبر داد که خاطرات شفاهی رهبر انقلاب از دوران زندان و تبعید با مقدمه کوتاهی به قلم ایشان، به زبان عربی در شهر بیروت رونمایی خواهد شد.

چند خاطره از زندگی شخصی رهبر انقلاب

ماجراي بستري شدن همسر رهبر انقلاب در بيمارستان بقية الله تهران

“چندي پيش همسر مقام معظم رهبري بيمار شد و براي عمل جراحي به بيمارستان بقيت‌الله رفت. همسر ايشان با وجودي كه چند روز در بيمارستان بستري بود، هيچ‌كس اطلاع نداشت كه همسر مقام معظم رهبري هستند و همه كارها اعم از دريافت ويزيت، دارو و ساير كارها را در نوبت انجام دادند. دو روز مانده به مرخص شدن همسر رهبر انقلاب، به مسئولان بيمارستان خبر دادند كه مقام معظم رهبري قصد دارد براي عيادت به بيمارستان بقيه‌الله بيايند؛ با آمدن رهبر انقلاب به بيمارستان، مسئولان آنجا تازه فهميدند كه آن خانم، همسر رهبر معظم انقلاب بوده اند. ”

* غبارروبي مرقد مطهر حضرت امام رضا(ع) و دستمال متبرك

هنگام غبارروبي مرقد مطهر حضرت امام رضا(ع) خدام حرم دستمال‌هاي سفيد آغشته به گلاب ناب را براي غبارروبي به افراد مي‌دهند. مقام معظم رهبري پس از مقداري غبار‌روبي، دستمال را به سر و صورت خود مي‌كشند. ايشان در يكي از غبار‌روبي‌ها به آقاي واعظ طبسي (توليت آستان قدس رضوي) فرمودند: آيا مي‌توانم اين دستمال متبرك را براي خود بردارم؟

مقام معظم رهبري، توليت آستان قدس رضوي را به آقاي واعظ طبسي سپرده بودند، ولي با اين حال، براي برداشتن پارچه متبرك به غبار ضريح امام رضا(ع) از او اجازه مي‌گيرند. احترام مقام معظم رهبري به قانون براي همه ما درس است.

ايشان پس از كسب اجازه از آقاي واعظ طبسي در حالي كه چشم‌هاي‌شان پر از اشك بود و به راز و نياز مشغول بودند، با دقت، دستمال را تا كردند و در جيب خود گذاشتند. براي ما خيلي زيبا بود كه آقا در آن حال، اين‌همه توجه دارند كه دستمال متبرك را تا كنند و با نظم كامل در جيب خود قرار دهند.(حجت‌الاسلام حقاني)

*اگر بقيه افراد مي‌توانند،فرزندان من هم بيايند

زماني كه ضريح مطهر حضرت امام رضا(ع) در حال تعويض بود، در خدمت مقام معظم رهبري به پابوسي امام هشتم(ع) مشرف شديم. مقام معظم رهبري براي زيارت در كنار مرقد آن امام(ع)، مشغول راز و نياز بودند، چون ضريح را برداشته بودند، حضور در كنار قبر، رنگ و بوي ديگري داشت. بعد از پايان راز و نياز حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، آقاي واعظ طبسي به ايشان عرض كردند: آقازاده هم بيايند نزديك‌تر تا از نزديك امام را زيارت كنند. معظم‌له فرمودند: پس بقيه چي؟ اين دقت را همواره حضرت آقا دارند. ايشان امتياز ويژه و خاصي را براي فرزندا‌ن‌شان قايل نيستند. در آن روز هم فرمودند: اگر بقيه افراد مي‌توانند از نزديك قبر امام هشتم(ع) را زيارت كنند، فرزندان هم بيايند. پس از بيان آقا، همه توفيق حضور يافتند.(حجت‌الاسلام حقاني)

* شما به منزل برويد

“يك روز مهمان مقام معظم رهبري بودم. فرزند ايشان آقا مصطفي نيز نشسته بود كه سفره گسترده شد، آيت‌الله خامنه‌اي به وي نگاهي كرد و فرمود: شما به منزل برويد. من خدمت ايشان عرض كردم: اجازه بفرماييد آقازاده هم باشند، من از وي درخواست كرده‌ام كه باهم باشيم‌. آقا فرمودند: اين غذا از بيت‌المال است، شما هم مهمان بيت‌المال هستيد. براي بچه‌ها جايز نيست كه بر سر اين سفره بنشينند. ايشان به منزل بروند و از غذاي خانه ميل كنند. من در آن لحظه فهميدم كه خداوند چرا اين همه عزت به حضرت آقا عطا فرموده است. “(آيت‌الله جوادي آملي)

* آيا درس همه پخش مي‌شود

درس خارج از ايشان خيلي كار مي‌برد. به انصاف از درس‌هاي بسيار خوب حوزه هم است، يك‌بار به آقا عرض كردم: آقا دوستان راديو مايلند درس شما را پخش كنند و درس برخي از مراجع قم را هم پخش مي‌كنند. پرسيدند آيا درس همه پخش مي‌شود و اين امكان براي همه است، گفتم نه، مگر راديو چه‌قدر ظرفيت دارد؟ گفتند: پس من هم نمي‌خواهم پخش شود. (حجت‌الاسلام مروي)

* در ايران معلولين مثل من زياد هستند

حضرت آقا، سينه‌شان از آن بمبي كه در ششم تيرماه 1360 در مسجد ابوذر تهران منفجر شد، احتياج به رطوبت و هواي مرطوب دارد. دست راست هم لمس است. سفر چين، در خدمت آقا بودم. دكترهاي طب سوزني به آقا گفتند در عرض يك هفته دست شما را راه مي‌اندازيم. آقا فرمودند: در ايران معلولين مثل من زياد هستند. اگر همة آن‌ها آمدند، من هم مي‌آيم.(امير علي‌اصغر مطلق)

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *