در گفتگوی دبیر انجمن سنگ آهن با فولادبان مطرح شد؛

لازمه حمایت دولت از صادرات فولاد با ثبات قوانین/ رشد سرانه ارز صادراتی با نظارت بنگاه‌های فولادی محقق می‌شود

دبیر انجمن سنگ آهن ایران گفت: در صورتی که در قوانین و تصمیمات دولت ثبات واقعی شکل بگیرد، می‌توان انتظار داشت بنگاه‌های فولادی کشور بهترین عامل کنترل‌کننده شرایط در داخل کشور شوند.

سعید عسکرزاده در گفتگو با فولادبان با اشاره به ثبات قوانین برای بهبود وضعیت صادرات فولادی‌ها اظهار کرد: در صورتی که در قوانین و تصمیمات دولت ثبات واقعی شکل بگیرد، می‌توان انتظار داشت بنگاه‌های فولادی کشور بهترین عامل کنترل‌کننده شرایط در داخل کشور شوند. بر همین اساس، با بررسی وضعیت قیمت‌ها در بازارهای جهانی، تولیدکنندگان در زمان کاهش قیمت‌ها، صادرات خود را به حداقل می‌رسانند.

وی در ادامه افزود: البته طی این اقدامات، تمرکز خود را از بازارهایی که ایجاد کرده‌اند، دور نکرده و بازارهای به دست آمده را حفظ می‌کنند؛ به همین دلیل با کنترل میزان حجم محصولات، زمانی که ارزش کالا رو به رشد می‌رود، میزان صادرات را افزایش می‌دهند. در این صورت میزان افزایش سرانه بازگشت ارز حاصل از صادرات در کشور، رقم بالاتری خواهد بود.

دبیر انجمن سنگ آهن ایران در رابطه با محدودیت‌های فولادی چین و تأثیر آن در بازار فولاد ایران گفت: تقریباً تمامی مواد محصولات میانی فولاد ایران از سنگ آهن تا شمش، به مقصد چین صادر می‌شود؛ چرا که برای صادرات به سایر کشورها مشکلاتی وجود دارد.

عسکرزاده تصریح کرد: از طرفی، با بررسی مقایسه‌ها در بازارهای جهانی می‌توان دریافت تمام محصولات فولادی که صادر می‌کنیم، کمتر از ۲ درصد محصولات وارداتی چین شمرده می‌شود که در بهترین حالت به ۵ درصد می‌رسد. بنابراین می‌توان گفت ایران، در حوزه بازارهای جهانی فولاد تأثیرگذار نیست و صرفا از این بازار تأثیرپذیر است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *