برگزاری اجلاس آفریقا در تهران؛ ۷ اردیبهشت

به گفته مدیرکل آفریقای سازمان توسعه تجارت اجلاس آفریقا به مدت ۴ روز با هدف شناخت متقابل تجار و فعالان ایران و آفریقا برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری فولادبان، باغبان گفت: اجلاس آفریقا از روز جمعه ۷ اردیبهشت، با حضور مقامات عالی رتبه کشو رمان و آفریقابه مدت ۴ روز در تهران برگزار می‌شود. بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده، در روز بعد شرکت‌های شرکت کننده این اجلاس از نمایشگاه ایران اکسپو بازدید خواهند کرد.

وی در ادامه افزود: روز سوم و چهارم اجلاس آفریقا نیز نشست‌های دو جانبه تخصصی بین فعالان و تجار ایران و آفریقا در حوزه‌های معدن، نفت و پتروشیمی، برق و انرژی، گردشگری، بانک، عمران و شهرسازی، فناوری اطلاعات و … برگزار می‌شود.

باغبان گفت: از مقامات ۲۲ کشور آفریقایی برای حضور در این اجلاس دعوت شده، که تا امروز (یکشنبه) ۲۰ کشور برای حضور مقاماتشان اعلام آمادگی کرده اند. از اهداف اصلی این اجلاس شناخت متقابل فعالان و تجار کشورمان با آفریقاست.

مدیرکل آفریقای سارمان توسعه تجارت بیان کرد: در سال گذشته تجارت ایران و قاره آفریقا ۸۰۰میلیون دلار بوده، که نسبت به سال قبلش نزدیک ۵۰۰ میلیون دلار کاهش داشته است. در ۱۴۰۱ تجارت کشورمان و آفریقا حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار بود. عمده صادرات کشورمان در سال ۱۴۰۱ به این قاره اوره بود، که ۷۰ درصد سهم تجارتمان به این قاره را تشکیل می‌داد، اما با کاهش تقاضا و قیمت این محصول در سال گذشته میزان تجارت مان کاهش یافت.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *