قیمت سنگ‌آهن در چین 10 درصد کاهش یافت

قیمت سنگ‌آهن در معاملات آتی چین بیش از 10 درصد در یک هفته اخیر کاهش یافت در حالی که قیمت میلگرد و کویل نورد گرم به بالاترین سطح خود رسیده است.

به گزارش فولادبان به نقل از رویترز، وزارت صنعت چین روز پنجشنبه از بازرسی‌های برنامه‌ریزی‌شده برای بررسی میزان کاهش ظرفیت فولاد خبر داد و بار دیگر قصد خود را برای کاهش تولید فولاد خام در سال 2021 برای کاهش انتشار آلاینده‌ها اعلام کرد.

داده‌های موسسه Mysteel نشان می‌دهد، نرخ بهره‌برداری از ظرفیت در 163 کوره بلند در چین در این هفته به 76.92 درصد کاهش یافته است که پایین‌ترین سطح از اکتبر 2019 است.

فعال‌ترین معاملات آتی سنگ‌آهن در بورس کالای دالیان در روز جمعه در قیمت 979 یوان (149.18 دلار) هر تن بسته شد که نسبت به هفته قبل 10.1 درصد کاهش داشت.

در همین حال، معاملات آتی فولاد با افزایش قیمت مواجه بود. تقاضای آشکار میلگرد و کویل نورد گرم به ترتیب طی یک هفته اخیر 7 درصد و 2 درصد افزایش یافته است.

بیشترین معامله میلگرد در بورس اوراق بهادار شانگهای با 3.7 درصد افزایش به 5157 یوان رسید و نهمین افزایش هفتگی متوالی را رقم زد و به بالاترین سطح تاریخی خود رسید.

داده‌های Mysteel همچنین نشان می‌دهد که حجم معاملات روزانه مصالح ساختمانی، از جمله میلگرد و میلگرد کلاف، برای اولین بار از مرز 300،000 تن عبور کرد و در روز پنجشنبه به 350،700 تن رسید.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *