جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 14 فروردین 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

صدور مجوز جدید واحدهای نوردی رقابت منفی صنایع پایین دستی فولادی را به دنبال دارد

رئیس انجمن نوردکاران فولادی ایران گفت: این انجمن در نامه‌ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار توقف در اعطاء مجوز برای تاسیس واحد های نوردی جدید در کشور شد.

سید احمد رضوی نیک در گفتگو با فولادبان درباره علت این درخواست از وزیر صمت افزود: انجمن نوردکاران سه ماه قبل و پیش از اینکه محصولات فولادی بویژه مقاطع در بورس عرضه شود، این نامه را تنظیم و اعلام کرد ظرفیت نصب شده مقاطع طویل در کشور بیش از دو برابر نیاز و مصرف واقعی کشوراست.

وی تصریح کرد: اخیرا، چندین واحد نوردی که عمدتا واحدهای خصولتی و توسط لابی‌های دولتی و نمایندگان مجلس معرفی شده بودند،  مجوز تولید نورد تخت را دریافت کرده‌اند، در حالیکه در پایین دست زنجیره و نوردکاران هم مازاد تولید و هم سرمایه‌های سرگردان وجود دارد و قطعا سرمایه‌های جدید باعث خسران زیاد سرمایه‌گذاران دیگر واحدها خواهد شد و نوعی رقابت منفی بین تولیدکنندگان صنایع نورد ایجاد خواهد کرد.

رئیس انجمن نوردکاران فولادی ایران گفت: ما در این نامه از وزارت صمت خواستیم با توجه به اینکه ظرفیت تولید ما 30 میلیون تن یعنی حدود دو برابر نیاز کشور است، دیگر مجوزی برای تولید مقاطع طویل در پایین دست زنجیره مثل نبشی، میلگرد، تیرآهن و ناودانی صادر نکنند و مجوزمقاطع تخت مثل ورق مبارکه یا فولاد گیلان که اسلب را تبدیل به ورق می‌کنند، دراولویت باشد.

رضوی نیک تاکید کرد: درحال حاضر تقاضای کشور به مقاطع تخت بسیار زیاد و عرضه محصولاتی چون ورق گرم و سرد کاهشی شده است که  این شرایط موجب تصمیم وزارت صمت برای واردات ورق فولادی شد.

وی افزود: در شرایطی که کشور به انواع نوردهای تخت، ورق‌های قلع اندود، رنگی و گرم وسرد برای خودروسازی و لوازم خانگی نیاز دارد، باید این مجوزها به سمت سرمایه‌گذاری و تولید نورد تخت هدایت شود تا در سال تولید، رفع موانع و پشتیبانی از واحدها این نیازها تامین شود.

رئیس انجمن نوردکاران فولادی ایران در پایان افزود: ما در این نامه خواسته‌ایم با نیازسنجی کشور به محصولات فولادی، وزارت صمت با توجه به برنامه افق 1404 و هدف‌گذاری تولید 55 میلیون تن فولاد سرمایه گذاران و سرمایه‌های سرگردان را به سمت معادن هدایت کند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors