در گفتگو با فولادبان مطرح شد؛

تداوم روند فعلی فولاد با وجود قطعی برق در تابستان/ فولاد عربستان؛ پیشتاز منطقه تا چند سال آینده

عضو هيات‌مديره انجمن توليدكنندگان فولاد گفت: با توجه به شرایطی که در کشور وجود دارد، به نظر می‌رسد تابستان امسال، فولاد کشور از لحاظ برق در وضعیت ثابتی قرار بگیرد.

بهادر احرامیان در گفتگو با فولادبان با اشاره به وضعیت قطعی برق تابستان در صنعت فولاد بیان کرد: با توجه به شرایطی که در کشور وجود دارد، به نظر می‌رسد تابستان امسال، فولاد کشور از لحاظ برق در وضعیت ثابتی قرار بگیرد. در واقع می‌توان گفت حتی با وجود احتمال قطعی‌ها، انتظار می‎رود روند قیمتی بازار فولاد به روند متعادل خود ادامه دهد.

وی با اشاره به رشد سرمایه گذاری فولاد در عربستان اضافه کرد: در حال حاضر، می‌توان گفت تداوم سرمایه‌گذاری‌های عربستان در حوزه فولاد به تدریج تا چند سال آینده برای ایران به یک تهدید جدی تبدیل خواهد شد.

به گفته عضو هيات‌مديره انجمن توليدكنندگان فولاد، محیط کسب و کار در عربستان بسیار بهتر و راحت‌تر از محیط کسب و کار ایران بوده که مهم‌ترین علت آن، وجود تحریم‌ها است.

احرامیان در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر این، تحریم‌ها، مانع از دسترسی آزاد ایران به بازارهای جهانی شده و از سوی دیگر، عربستان از نظر وضعیت تأمین مالی و تکنولوژی بسیار جلوتر از ایران قرار دارد. بر همین اساس، می‌توان گفت فولاد عربستان تا چند سال آینده تهدید جدی برای کشور خواهد شد؛ چه بسا که فولاد، بازار بزرگی است که تقاضای زیادی به دنبال دارد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *