جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 25 اردیبهشت 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

نگرانی فعالان بازار فولاد نسبت به موج دوم کرونا

به گزارش فولادبان بر اساس گزارش‌ها 5 مورد جدید ابتلا به کرونا در شهر ووهان چین، که موج اول این ویروس در آن آغاز شد، شناسایی شده است. همچنین 11 مورد جدید ابتلا به کرونا هم در شهر شولان در استان جیلین چین کشف شده است.

در سئول، پایتخت کره‌جنوبی هم در حال شناسایی هزاران نفر هستند که با مبتلایان جدید کرونا در ارتباط بوده‌اند. در آلمان هم پس از آن که اقدامات محدودکننده و قرنطینه‌ای در 16 ایالت این کشور در 20 آوریل، برداشته شد، نرخ سرایت کرونا (هر فرد مبتلا به کرونا، چند نفر دیگر را مبتلا می کند) به بیش از یک نفر افزایش یافته است.

ترس از طغیان مجدد بیماری کرونا موجب وخیم شدن فضای حاکم بر فعالان بازارها شده است که معتقدند شیوع بیماری کرونا بر بازار فلزات و فولاد در آسیا تاثیر شدیدی خواهد گذاشت.

موج دوباره سقوط قیمت‌ها

به گزارش فولادبان اکثر فعالان بازار فولاد معتقدند که قیمت‌ها دوباره کاهش خواهد یافت زیرا سطح تقاضا مجددا ضربه خواهد دید.

یک منبع مطلع در یک تولیدکننده بزرگ کویل نورد گرم در آسیا در این زمینه به Fastmarkets خبر داد که سقوط تا 50 دلار در تن کویل نورد گرم ممکن است دوباره رخ دهد، شبیه آنچه که در ماه‌های اخیر رخ داد.

در موج اول بیماری کرونا، اکثر مصرف‌کنندگان نهایی فولاد در صنایع ساخت‌وساز و خودروسازی به شدت تقاضای خرید فولاد را کاهش  دادند به طوری که غول‌های خودروسازی جهان همچون تویوتا، هیوندای، تلسا، نیسان، فورد، دایملر و ولوو خطوط تولید خود را در ژاپن، کره‌جنوبی، ‌انگلستان، فرانسه و آلمان متوقف کردند.

البته یک منبع مطلع در یکی دیگر از تولیدکنندگان بزرگ کویل نورد گرم در آسیای شرقی کمی خوشبین‌تر نسبت به موج دوم بیماری کرونا نگاه می‌کند.

او می‌گوید: قیمت‌ محصولات فولادی هم‌اکنون هم بسیار پایین آمده به طوری که حاشیه سود فولادسازان را از بین برده است. درواقع قیمت‌ها به کف خود رسیده و اکنون در حال بازگشت است. به همین دلیل قیمت‌ها بیش از این نزول نخواهد کرد حتی اگر موج دوم کرونا شروع شود.

یک تاجر ویتنامی فولاد هم معتقد است که اقدامات مقابله‌ای کشورهای جهان در برابر کرونا موجب بهبود وضعیت اقتصاد کشورها خواهد شد. او به Fastmarkets گفت:   فعالان بازار اطمینان بیشتری به سازگاری کسب‌وکارها با موج دوم بیماری کرونا (اگر ویروس کرونا دوباره شیوع پیدا کند) دارند.

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors