افزایش شارژ خودروهای برقی با الماس

بنا به تحقیقات جدید دانشمندان الماس می تواند به سرعت بخشیدن به زمان شارژ خودروهای الکتریکی کمک کند

به گزارش خبرگزاری فولادبان، افزایش چگالی توان و در نتیجه اتلاف حرارت بیشتر در قطعات الکترونیکی نیازمند مواد جدید است. الماس به دلیل رسانایی حرارتی بالا شناخته شده است که چهار تا پنج برابر بیشتر از مس است. به همین دلیل، وقتی صحبت از الکترونیک قدرت خنک‌کننده در حمل‌ونقل الکتریکی، فتوولتائیک یا سیستم‌های ذخیره‌سازی به میان می‌آید، ماده بسیار جالبی است. تا به حال، سینک های حرارتی ساخته شده از صفحات مسی یا آلومینیومی، سطح ساطع کننده حرارت اجزایی را که گرما تولید می کنند، افزایش داده اند، بنابراین از آسیب ناشی از گرمای بیش از حد جلوگیری می کنند.

دانشمندان مرکز فراونهوفر میشیگان ایالات متحده آمریکا، که یک شعبه بین‌المللی مستقل است نانو غشاهایی انعطاف‌پذیر و عایق الکتریکی از الماس مصنوعی ساخته‌اند که نازک‌تر از موی انسان است و می‌توانند مستقیماً برای خنک کردن جریان برق استفاده می شود که انرژی کشش را از باتری به موتور الکتریکی منتقل می‌کند و جریان مستقیم را به جریان متناوب تبدیل می‌کند.نانوغشاهای منعطف و عایق الکتریکی که توسط Fraunhofer USA ساخته شده است، پتانسیل کاهش بار حرارتی محلی اجزای الکترونیکی مانند تنظیم‌کننده‌های جریان در موتورهای الکتریکی را به میزان ده برابر دارند.در نتیجه بهره وری انرژی، عمر مفید و عملکرد جاده ای خودروهای الکتریکی به طور قابل توجهی بهبود یافته است.

دکتر ماتیاس موهل، رئیس گروه فناوری الماس در مرکز فراونهوفر ایالات متحده آمریکا گفت: ما می‌خواهیم این لایه میانی را با نانوغشاء الماس خود جایگزین کنیم، که در انتقال گرما به مس بسیار مؤثر است، زیرا الماس را می‌توان در مسیرهای رسانا پردازش کرد.از آنجایی که غشای ما انعطاف‌پذیر و آزاد است، می‌توان آن را در هر نقطه از قطعه یا مس قرار داد یا مستقیماً در مدار خنک‌کننده ادغام کرد

مزیت دیگر این واقعیت است که هنگام استفاده در زیرساخت شارژ، غشاهای الماسی به سرعت شارژ پنج برابر بیشتر کمک می کنند.به گفته این تیم، آنها می توانند لایه های اکسید یا نیترید را بین اجزا و لایه های مسی که گرما را پخش می کنند، که عایق الکتریکی هستند اما رسانایی حرارتی ضعیفی دارند، جایگزین کنند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *